Umarex S&T/ARES H&K G36 V Serie

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Umarex S&T/ARES G36

Inlägg av ohman »

Endast stocken, G36V kommer med båda (men var out of stock igår), G36 kommer endast med skelettstocken. I övrigt samma sak (bortsett från markings, det kommer stå G36 på den ena, och G36V på den andra). G36V är alltså det bättre köpet (billigare, och en extra stock).

Edit: Stock = Kolv på svenska :P
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

fluffgroda
Inlägg: 12
Blev medlem: lör jun 02, 2012 5:13 pm

Re: Umarex S&T/ARES G36

Inlägg av fluffgroda »

Ni som har den här bössan, hur väl tycker ni att de integrerade siktena fungerar?

Fogel87
Inlägg: 3
Blev medlem: tor jan 02, 2014 11:57 pm

Re: Umarex S&T/ARES G36

Inlägg av Fogel87 »

Sitter och väntar på min Umarex G36V med både 3.5x scope och reddot.
av vad jag har läst mig fram så är det inget fel på 3.5x scopet men reddot inte är det bästa. då man för dålig FOV.
men den är enkel att byta ut om man står sig på den, men jag tycker om utseendet och kör på den.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Umarex S&T/ARES G36

Inlägg av JonathanRL »

Jag har varianten med både RP och 3.5x Sikte. Jag använder mycket sällan siktet med förstoring, RP använder jag desto mer. Jag finner att det fungerar tillräckligt bra för mina syften, men vid minsta tveksamhet bör man antingen ha C-rail eller versionen som tillåter eget RP ovanpå 3.5x siktet.

3.5x siktet främsta funktion för mig är spaning; inte eldledning.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

fluffgroda
Inlägg: 12
Blev medlem: lör jun 02, 2012 5:13 pm

Re: Umarex S&T/ARES G36

Inlägg av fluffgroda »

Är det alltså så att det medföljande RP-siktet är helt fast monterat och att det _inte_ döljer sig en bit rail därunder?
Bier, Wurst und Sauerkraut!

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Umarex S&T/ARES G36

Inlägg av JonathanRL »

G36V har RP och 3.5X på Carry Handlet, inbyggt.
G36KV har 3.5x på Carry Handlet, Rail ovanpå.
G36CV har en rail med fasta sikten.

Så nej. Det döljer sig inte en bit rail därunder. Anledningen till att det ser ut så på bilderna ovan är för att jag ett tag hade det rödpunktsiktet som stand-alone på min G36K. Se bilden på AG36:an för att se hur det ser ut med "fastmonterat" sikte.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Umarex S&T/ARES H&K G36 V Serie

Inlägg av JonathanRL »

Ja, det går utan några som helst problem. Du skruvar av tre skruvar, tar av den gamla, fäster den nya, skruvar i skruvarna igen. Klart.

Vad jag avsåg med "andra magasin" är att det finns adaptrar som låter en använda M4 Magasin i G36. Jag ogillar dessa, därav piken mot dem i Recensionen.
I övrigt fungerar alla G36 Magasin i alla G36:or.

Om du oroar dig för rails och vill ha C rail ovanpå skulle jag nästan välja C varianten.

Till skillnad från JG så har Umarex S&T G36K/G36 inte färdigplacerade platser för montering av rail vilket deras G36C har. Jag använde dessa för att montera rails på min G36K Handguard:
http://shop.ehobbyasia.com/magpul-alumi ... guard.html
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

fluffgroda
Inlägg: 12
Blev medlem: lör jun 02, 2012 5:13 pm

Re: Umarex S&T/ARES H&K G36 V Serie

Inlägg av fluffgroda »

Även på min bössa gick en axel på kuggen närmast pistongen av efter ett fåtal spel. 7.2-batteri, EBB på. Bytte drev och sedan har det gått felfritt. Vilken kugg var det som brast på din?
Bier, Wurst und Sauerkraut!

Einarsson89
Inlägg: 7
Blev medlem: tis sep 25, 2012 11:32 am

Re: Umarex S&T/ARES H&K G36 V Serie

Inlägg av Einarsson89 »

Hi tork elelr hi speed ? Helical ?? :S Skulle vilja veta :P funderar på SHS Hi tork "halv helical" eler vad man ska säga de är inte så extrema vilklar i kuggarna..

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Umarex S&T/ARES H&K G36 V Serie

Inlägg av ohman »

Enda nackdelen med dem är väl att de kräver halvtandad pistong. Jag brukar föredra helical då de oftast inte gör det. Men då kräver de mer arbete vid schimningen istället.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Skriv svar