JG Mp5SD6

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

JG Mp5SD6

Inlägg av Pwnda »

Beställde en Jing Gong Mp5SD6 och kände mig som ett barn på julafton :D

Första känslan när jag tog ur vapnet i lådan var att den hade ganska bra tyngd för att vara en plastbössa/kinaklon AEG. Jag hade kollat en massa youtubeklipp på den innan jag bestämde mig för att köpa en Jing Gong istället för en ICS eller en CYMA version av Mp5SD6. ICS var mer än dubbelt så dyr och Cyman hade både version med och utan blowback men en ganska kass rate of fire(iaf om man ska jämföra på youtubeklippen jag hittade). Så det blev en JG för 1350 kr och så köpte jag istället tre hicapmag á 200 kulor. Vilket gjorde att jag hamnade på en slutsumma på 1830 kr totalt.

Första 10 skotten ur vapnet med 0.25 grams JBU kulor var katastrof. Hop:en verkade inte ta ordentligt hur jag än vred på lilla spaken, kulorna dök som en rabiessmittad bäver. Kände att jag borde satsat på kvalitet istället för att snåla in de där hundringarna :(
Polaren sa att jag inte skulle bry mig så mkt om det utan att jag skulle ta med den på Skeppartorp och ställa in den. Köpte 0.23 grams kulor då 0.25 var slut inför spelet. Efter jag kört igenom ett mag om ca 200 kulor genom vapnet hände något. Med 0.23 grams kulor i vapnet och kunde jag kunde ställa in hop:en på den med precision på runt 30-40 meter. Kulorna gick spikrakt och vi chronade den till 106 m/s.

Efter första spelet så hade jag plockat 5 st med vapnet. Rate of fire var riktigt bra och jag märkte att jag kunde pricka folk bra mkt längre ifrån än min andra bössa, en G&G/ASG Specter M4. Kanske var det ammon men hur som helst så var jag riktigt nöjd :mrgreen: Det var tur att jag redan köpt två extra batterier då jag misstänkte att den skulle äta batterier som om det var en kinabuffé. Under dagens spel från runt kl.11:30-16:00 så var jag inne på mitt tredje 9.4V 1100mAh runt kl.15:00. Men de höll för spel under hela tiden. Men som sagt ett tips till dig som ska köra MP5:an, köp extra batterier. Jag är iofs helt galen på att köra automateld hela tiden, kanske därför som jag måste byta batteri så ofta, jag kör slut på 800 kulor på ett spel, måste köpa mer hicapmag :D

Positivt:
+ Skjuter hårt och rakt
+ Bra matning av kulor och relativt hög ROF(out of the box)
+ Skönt nylongrepp på handguarden.
+ Stocken har 5 st utfällbara lägen

Negativt:
- Något litet skrmmel baktill i bössan, kanske en liten skruv eller något som låter.
- Eldomställaren verkar hamna på ett mellanläge när man ska gå från auto till semi sedan safe.
- Trångt i batterifacket(iofs så skramlar inte batteriet runt iaf)


Betyg:
9 av 10

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: JG Mp5SD6

Inlägg av Pwnda »

Tillägg:

Efter att ha kört med den två ggr på Skeppartorp så har jag inte ens så mkt som tittat på min andra bössa. Jag är så jäkla nöjd med denna och så skulle den går sönder så kommer jag lägga riktigt mkt pengar på att fixa den :D

Märkte att jag tappat en av gummipluggarna som ska hålla handguarden på plats men det går att köpa på Röda stjärnan billigt..

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: JG Mp5SD6

Inlägg av Pwnda »

Då hände det som inte fick hända, Kinaklonen är död efter ungefär 10-13 heldagars spel på Skeppartorp.

Det började med att selectorswitchen lossnade och som tur så hittade jag den i gräset där jag stod mitt på banan. Sen efter ca 20 minuter så började den låta som en radiostyrd bil istället och kulorna "ramlade" ur pipan istället för att skjutas :cry:

Någon sa att det kan vara kuggarna eller pistongen som gått sönder. Vi får väl se, men som sagt nu har jag en ursäkt att stoppa in min nyköpta precpipa samtidigt jag lämnar in den för reparation :D

Mer uppdatering kommer!

Endymion
Inlägg: 114
Blev medlem: tor jun 28, 2012 5:18 pm

Re: JG Mp5SD6

Inlägg av Endymion »

Låter precis som när pistongen rasade på min mp5. Att visst underhåll krävs efter 13 fulldagars spel (och säkert en del plinkande emellan) låter ändå inte så konstigt :)

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: JG Mp5SD6

Inlägg av Pwnda »

@Endymion: Aha, jo det kan nog stämma. ska ta den till vapenbutiken och kolla iaf. Är inte någon expert på att mecka vapen ännu men det kommer nog :D

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: JG Mp5SD6

Inlägg av Pwnda »

Aaaaaah... Min kinaklon lever! It´s alive!! :D

Lämnade in bössan på Vapenbutiken, de fixade den och satte in min tidigare köpta madbullpipa 229mm för mp5 samt nytt hopgummi för totalt 650 spänn, Inget allvarligt som hade hänt bössan och man kunde fixa till den utan något problem. Dom fick bort skramlet baktill i bössan också.. Jäklar var mkt bättre den går nu..

Minst 5-10 meter ytterligare går den nu, helt spikrakt. Helt galet vad bra den är! :o

Chronad 111 m/s med 0.20grams kulor, Den skjuter 15 kulor i sekunden med ett 9.6V batteri och med ultra high torquemotorn som kom som standard i den :P

In the words of MC Hammer: "U cant touch this"

Skriv svar