Själva prestandan på pistolen är bra, men en tung rekyl gör att det kan vara svårt att pricka mål om man ska ösa skott i en följd. Det kan vara en träningssak iofs.. Jag körde 0.25 grams JBU i denna under en väldigt lång tid men har upptäckt att 0.23 gram verkar funka extremt mycket bättre. Runt 30 meter kan jag pricka ett A4-blad med 11 av 15 skott, om jag skjuter genom att sikta in mig mellan varje skott, vilket är rätt jäkla bra med tanke på att den ska vara en secondary.
Funktionen på pistolen är Gasblowback singleaction, dvs att man måste göra mantelrörelse innan man ska skjuta. Man kan inte skjuta genom att dra bak hanen eller bara trycka på avtryckaren.
I kyla så presterar pistolen dåligt eller inte alls, temp runt 0 - 7 grader är inte optimalt för denna. När sommardagarna kom så kan man få ut nästan 2-3 magasin x 15 skott på samma gasladdning, så det är en stor skillnad.
Dock finns det vissa problem med denna pistol

1. Min outer barrell lossnade(!) under skjutning på Skeppartorp och gömde sig i höga gräset någonstans på banan. Lite konstigt på en 2 månader ny pistol.
2. Min thumbsafty på höger sida lossnade(!) som tur var jag hemma och kunde hitta lilla springen, som även lossnade, under soffan.
3. Matningsproblem, Många gånger så har man stoppat in magasinet och hölstrat vapnet. Sen när det är dags att gå till secondary så får man inte iväg ett skott utan magasinets nedre spärr som ska underlätta laddning av
kulor har fastnat nere när man satte i magget och matar därför inte upp kulorna!
4. Hopväljaren ställer om sig själv. Man ställer in den på max och efter 3 skott är den tillbaka på utgångsläget

Positivt:
1. Skjuter hårt och rakt.
2. Det går snabbt att ladda magasinet, det görs via ett nedre hål på sidan av magasinet, så man låser fjädern nere och häller i 15 kulor.
3. Känslan i handen.
Betyg:
7 av 10