beslutsångest! vilket land ska jag spela som?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
trigger

beslutsångest! vilket land ska jag spela som?

Inlägg av trigger »

Hej!
Jag har lirat i ca 6månader och kan inte bestämma mig vilket land jag ska spela om.
Till att börja med har jag en g36e och har i stort sätt bara varit med på söndagsspel.
Till en börjag körde jag i "vanliga" så som slittålia byxor och en mörkare hoodie eft ett jag fick jag låna en dpm gear av en kompis.
Nu känner att det är dax för att få ihop en egn lättare gear.
Vilket land skulle ni säga passar mig?
Jag spelar en hel del me ryssar tyskar oc amerikanare.
Ge gärna länktips.

Mvh.

Xelley

Re: beslutsångest! vilket land ska jag spela som?

Inlägg av Xelley »

Svensk soldat är det enda som gäller! :)
Skämt o sido, det är ju självklart en smakfråga. Googla på bilder och se om du finner något du kan tycka passa dig. Kombinera? Man har otroligt mycket man kan göra i kombinationsväg, detta är ju dock om du inte känner för att efterlikna ett förband.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Paxz

Inlägg av Paxz »

Vad man ska spela som är inte alltid så lätt. Det lättaste du kan göra är att försöka gå med i ett redan existerade lag (eller skapa ett själv) med en bestämd inriktning och sen helt enkelt bara anpassa dig efter den. Har du en G36 så är kanske tyskar något för dig? Om du nu vill slippa att köpa en ny bössa alltså.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Har jag fel i att Sverige använder g36 ibland?

Xelley

Inlägg av Xelley »

Det är inget jag har sett. Men svenskarna har ju en hel del konstiga bössor man knappt vet om existerar.. så det är kanske ingen omöjlighet ? :)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Paxz

Inlägg av Paxz »

Det är väl mest svenska polisenheter (som SSG) som har G36'or. Men det finns en del referensbilder med svenska soldater utrustade med G36'or också så helt ute och cyklar är du inte Nitisk.

trigger

Inlägg av trigger »

ser att det finns möjlighet till en del land.
har varit inne på tyskspåret tidigare men inget jag kände var wow sådär vad finns det mer för länder?
lägg gärna upp ref bilder

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Paxz

Inlägg av Paxz »

De vanligaste länderna folk spelar som är USA, Ryssland, Tyskland, England och Sverige. Sen finns det mängder av folk som kör med något de hittat på själva eller kanske sett ifrån ett spel. Efter det så finns det folk som spelar som italienare, polacker, norrmän osv.

Det är även ganska vanligt att folk spelar som PMC och/eller Legosoldater och får då ett betydligt större urval att välja ifrån då de inte har någon bestämd utrustning.

Spelar du mycket i CQB miljöer så är kanske någon antiterrorist eller SWAT styrka något att fundera på. Eller varför inte något Postapokalyptisk inriktning?

Om du inte är villig att byta vapen så finns det ett antal länder som använder G36 till olika förband och situationer. Jag råder dig att titta längst ner på denna länk och sedan kanske göra lite egna sökningar på nätet efter ref. bilder så slipper vi en tråd med en massa olika förslag. Det finns en hel del impression och utrustningsbilder på forumet om du går in under utrustning, posing eller impression.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heckler_%26_Koch_G36

Hade jag varit i din situation så hade skapat en tråd under kontakt och kollat runt vad det finns för färdiga lag i din närhet som kör med G36. Eller om det kanske finns några som är villiga att ta in någon med en G36. Enklast för dig är nog att helt enkelt hitta något lag som inte har någon speciell inriktning utan bara kör på något som ser taktiskt och coolt ut.

MakingPeopleCrazy

Inlägg av MakingPeopleCrazy »

Själv så kör jag Tjeckiskt, fastnade för deras camo :D

Om du är osäker så rekommenderar jag att du googlar omkring, för eller senare så kommer du hitta något som fångar din blick. Sen om du redan vet vilket vapen du vill ha så kan du alltid kolla vilka länder som använder det specifika vapen och sen kolla hur deras camo/utrustning ser ut.

Sist men inte minst så kan man få inspiration om man kollar bland alla de bilder som finns här på forumet :)
Är ofta på forumet så svarar snabbt på PM!

Affärsredovisningar

Skriv svar