Ghillie suit - nät?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Snöhäst
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:09 pm

Ghillie suit - nät?

Inlägg av Snöhäst »

Letar efter nån sorts nät som man kan fästa utan för mycket svårigheter, har funderat på paracord men tycker det verkar bli för tjockt nät.

Har redan gjort en ghillie med något skit nät som är nästintill skrik grönt, funkade bra om man täckte allt nät med jute. Men nu tänkte jag bara kasta på lite jute o andra tyg bitar för att få ner vikten lite.

Har letat efter allt från tennisnät till fiskenät o allt där i mellan! Vill helst inte ha något nät som glänser, har sett folk på tuben som haft nåt sorts nät som är i ungefär samma färg som jutet, typ de här-> http://www.tacticalconcealment.com/pd_34.cfm Men tycker det borde finnas nåt i sverige någonstans.

Men som sagt, har ni något förslag var man ska leta efter nät?
De svider när jag kissar.

Skogsmulle
Inlägg: 43
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:51 pm

Re: Ghillie suit - nät?

Inlägg av Skogsmulle »

Hej

Lästa någonstans för längesedan nån som tagit ett 100kr lastnät från jula/classe/ÖB/"insert lowprice store here"

Funkade tydligen bra.
You Can't have Manslaughter Without Laughter!

Black Forest Group

Snöhäst
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:09 pm

Re: Ghillie suit - nät?

Inlägg av Snöhäst »

jo, har kollat på just de nätet men det är alldeles för konstig färg. Annars skulle de varit bra, vet inte redigt om man kan färga nät av just ihop "flätade" plast snören eller vad fasiken det är gjort av... Men plast äre.
De svider när jag kissar.

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Ghillie suit - nät?

Inlägg av Stygge »

Punktlimma jutesnöre på plagget med limpistol? Snöre finns på nästan alla varuhus och kostar typ 30:- för massa meter.
Försök hitta obehandlat då de annars luktar rätt starkt av bensin!!

Smältlim fäster riktigt bra, testat detta på en jacka och man kan nästan inte slita loss tråden även om man försöker.

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: Ghillie suit - nät?

Inlägg av Nitisk »

Jag och en polare sökte faktiskt efter samma sak ett tag sen. Vi köpte aldrig nånting, men jag tror detta nät kan fungera eftersom det är svart. Billigt är det också med sina 46kr/m. I värsta fall kan man ju dusta nätet lite med vapenfärg.
http://www.scancord.net/sv/golfnat/370- ... agnat.html

Snöhäst
Inlägg: 165
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:09 pm

Re: Ghillie suit - nät?

Inlägg av Snöhäst »

@Stygge

Håller verkligen själva jutesnöret så bra? Testa det innan, men la snabbt undan rullen då jag kunde dra i sönder snöret lätt igenom att bara dra i två ändar... :roll:

@Nitisk

Jo, det skulle nog funkat. Om jag förstod hur fasiken man beställde därifrån? :?
De svider när jag kissar.

Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Ghillie suit - nät?

Inlägg av Stygge »

Finns olika tjocklek och typer. Har ett hemma som då luktar bensin men det håller bra i dragtest, ingen man oroar sig för ska brista iaf.

Användarvisningsbild
Dooxy
Inlägg: 29
Blev medlem: sön nov 18, 2012 8:16 pm

Re: Ghillie suit - nät?

Inlägg av Dooxy »

Tråden kanske är död vad vet jag men jag håller själv på googlar runt en hel del på det här.
Jag tror jag kommer köpa det här http://www.clasohlson.com/se/Lastn%C3%A ... 0#moreinfo för mitt bygge.

Mvh
Dooxy

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: Ghillie suit - nät?

Inlägg av p33krN »

Man kan också sy remsor, likt molle, över hela dräkten.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Användarvisningsbild
Dooxy
Inlägg: 29
Blev medlem: sön nov 18, 2012 8:16 pm

Re: Ghillie suit - nät?

Inlägg av Dooxy »

Har du provat själv vad kör du med för tyg? :)
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Vänligen citera inte inlägget direkt innan ditt eget, tack.

Skriv svar