Bra färg
Re: Bra färg
http://www.highlights.nu/index.php?page ... =2677&id=3
Här kan du välja och vraka. Montana Gold har fått väldigt bra lovord här på AS. Kom ihåg att göra ett bra grundarbete, dvs ruffa upp det du ska spraya och rengör. Avsluta det hela med en matt klarlack.
Här kan du välja och vraka. Montana Gold har fått väldigt bra lovord här på AS. Kom ihåg att göra ett bra grundarbete, dvs ruffa upp det du ska spraya och rengör. Avsluta det hela med en matt klarlack.
själv kör jag alltid med krylon. funkar perfa.
vapenbutiken brukar ha dessa inne.
vapenbutiken brukar ha dessa inne.
Den mest tydliga skillnaden förutom att du har har över 200 olika färger att välja mellan av Montana Gold är att Krylon kostar 75:-/burk, medans Montana Gold kostar 46:- för lika mycket.
Men det är väl som med de flesta sakerna, en fråga om smak.
Men det är väl som med de flesta sakerna, en fråga om smak.
Tack för svaren!
Tror att jag prövar Montana. Att den är blank gör inget då jag tänkte köra matt klarlack över, dom hade ju både detta och plastprimer.
Låga trycken funkar nog bra för mig, vill gärna ha ett relativt tunt lager. Återkommer om hur det gick och ev bilder:)
Tror att jag prövar Montana. Att den är blank gör inget då jag tänkte köra matt klarlack över, dom hade ju både detta och plastprimer.
Låga trycken funkar nog bra för mig, vill gärna ha ett relativt tunt lager. Återkommer om hur det gick och ev bilder:)
Jag har målat bra många bössor, både airsoft å rikiga och krylon är de enda som faktist funkar enligt mig. Montanas färg är blank, klumpar sig lätt och lägger sig som ett fult onaturligt lager över bössan. Dessutom är deras ventiler pissiga. Kör med krylon blir mitt tips 

"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
Ska du köra Montana för Guds skull ta in Gold ta Black, för Gold har lågt tryck, mycket svårare att arbeta med som Högre tryck som redan nämnts, därför skulle jag rekommendera black, kan dock inte säga hur den är då jag aldrig använt black.
Men kan du ta Krylon eller Aurbrush mycket bättre
Men kan du ta Krylon eller Aurbrush mycket bättre

Min Affärsredovisning
ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story
Personligen tycker jag illa om montana färgerna, krångligt att få bra sprayning, nyansen rätt och inte skifta sig (tokskaka och spraya vid sidan utanför mot något tills rätt färgmix kommer ut), men har använt dem ibland när det handlar om måla plast saker i nyanser jag inte har annat i lätt tillgängligt. Tycker den flagnar vid slitage, fäster inte bra på vissa saker, som ren metall och är mer gummilik.
Ska jag måla något i matt svart, och kan utsätta det för 180C (dvs INTE plast eller liknande) så använder jag värmehärdande högtemp färg. Använder den till plaster mm också, men kan då inte värmehärda den. Mycket matt och betydligt bättre slitstark än montana mfl. Finns på biltema men jag använder annan färg från lokalt ställe som är lite mattare än biltemas och den har målat året runt med mycket bra resultat. Om ni målar över annat så tänk på att original färgen under säkert inte tycker om värmehärdning, så endast på ren metall.
Favorit för natur färger än annars H.S. Camo (Hunter's Specialties) Camo Spray (aka bow-flage), och det är till att beställa över nätet.
EC paint (Equipment Camouflage Paint) som bla Terräng fungerar fint men är lite för blank för min smak.
Ska jag måla något i matt svart, och kan utsätta det för 180C (dvs INTE plast eller liknande) så använder jag värmehärdande högtemp färg. Använder den till plaster mm också, men kan då inte värmehärda den. Mycket matt och betydligt bättre slitstark än montana mfl. Finns på biltema men jag använder annan färg från lokalt ställe som är lite mattare än biltemas och den har målat året runt med mycket bra resultat. Om ni målar över annat så tänk på att original färgen under säkert inte tycker om värmehärdning, så endast på ren metall.
Favorit för natur färger än annars H.S. Camo (Hunter's Specialties) Camo Spray (aka bow-flage), och det är till att beställa över nätet.
EC paint (Equipment Camouflage Paint) som bla Terräng fungerar fint men är lite för blank för min smak.
This space intentionally left blank
Håller med de flesta ovanstående här, Krylon är överlägset mycket lättare att måla med och få ett bra resultat, Montana Gold fungerar men är svårt att få en bra uppfattning om vilken färg det faktiskt är du får ut samt mycket svårare att få ett bra resultat med. Dessutom torkar Krylon mycket snabbare.
Har inte testat Fosco, men är den ens i närheten av Krylon skulle jag not hellre använda den än Montana.
Har inte testat Fosco, men är den ens i närheten av Krylon skulle jag not hellre använda den än Montana.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Flyttat tråd till mer relevant del av forumet