G&G CM 16 Raider

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Dantheman

G&G CM 16 Raider

Inlägg av Dantheman »

Som rubriken lyder så har jag planer på att uppgradera min CM raider CQB!
Ang funktion och "Look" så har jag tänkt mig, Ljuddämpare i Tan, Magpul till Maggen, Woodland tejp och ett rödpunkts sikte av lite billigare variant.
And de Interna delarna är jag helt vilse! Men jag har sökt och hittat lite info såsom, För att få upp hastigheten samt få bössan att skjuta längre behöver jag en ny fjäder, Hopgummi och kanske hopuphus såsom jag har förstått det? Som jag förstår det så har G&G CM 16 redan 6,03 pipa. Men i och med ljuddämparen så kanske man ska skaffa sig en bättre, längre pipa
för att få bättre precision?
Ge gärna förslag på delar osv! kanske även en ny motor kan behövas?

Tacksam för alla svar från proffsen här på forumet! :D

/ Dan. En länk till min bössa http://cabom.se/produkter/soft-air-guns ... t,30379298

ohman

Re: G&G CM 16 Raider

Inlägg av ohman »

Börja med att byta hopupgummi och spacer om du vill förbättra precisionen. En längre pipa måste matchas med cylindervolym och fjäderstyrka och ger inte automatiskt bättre precision.

För att öka hastigheten sätt i en high speed motor, alternativt kör ett 11.1V lipo. Tänk dock på att du sliter mer på bössan.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Dantheman

Re: G&G CM 16 Raider

Inlägg av Dantheman »

Okej! Tack så mycket för svaret. Då får det bli det till att börja med. :) tror jag kör på motor då jag kollat vissa videos på nätet om just G&G och att den inte riktigt är lipo-ready! Men tack för infon det uppskattas rejält!

/ Dan

Skriv svar