Köpa precisions pipa
Köpa precisions pipa
Halloj igen
har fått en liten fundering.
ska köpa en precisions pipa till min m4 o på tex striker airsoft så finns de en Madbull Black Python 6.03x363mm Tight Bore Barrel - M4/SR16.
men så kom de ut en annons här på forumet där det såldes en precisions pipa där de fanns en länk där följande text stå.
Prometheus EG Barrel 407mm for M4A1/ SR16/ SG551
6,03.
alltså att den passar m4a.
men den är ju 44 mm längre än den från madbull.
vad stämmer? vilken ska jag köra med på en standard m4?
sen undrar jag om en ytterpipa till en m16 med måtten 48,5 cm, ska man då köra med en inner pipa som är 50,9?
tack på förhand
mvh Danne
har fått en liten fundering.
ska köpa en precisions pipa till min m4 o på tex striker airsoft så finns de en Madbull Black Python 6.03x363mm Tight Bore Barrel - M4/SR16.
men så kom de ut en annons här på forumet där det såldes en precisions pipa där de fanns en länk där följande text stå.
Prometheus EG Barrel 407mm for M4A1/ SR16/ SG551
6,03.
alltså att den passar m4a.
men den är ju 44 mm längre än den från madbull.
vad stämmer? vilken ska jag köra med på en standard m4?
sen undrar jag om en ytterpipa till en m16 med måtten 48,5 cm, ska man då köra med en inner pipa som är 50,9?
tack på förhand
mvh Danne
Re: Köpa precisions pipa
Jag slängde i en MadBull 6.03 pipa i min M4 Defender å det blev riktigt bra. Den va typ 2cm kortare än original pipan men den passade ändå och tillsammans med madbulls blå HopUp gummi så fick den en fin kulbana med 0.28 boll 

Arvid>
När du bytte pipan, bytte du till Madbull gummit vid samma tidpunkt? Eller var gummit använt med org. pipan och sedan över flyttat till Madbullpipan?
Varför jag frågar är för att jag är av skolan som inte tror på prec. pipor, utan på bra gummi och bra tunga kulor och det är kul att veta hur folk gör.
När du bytte pipan, bytte du till Madbull gummit vid samma tidpunkt? Eller var gummit använt med org. pipan och sedan över flyttat till Madbullpipan?
Varför jag frågar är för att jag är av skolan som inte tror på prec. pipor, utan på bra gummi och bra tunga kulor och det är kul att veta hur folk gör.
så från era svar kan man då får ut att de gör inget om innerpipan e kortare än ytterpipan?
och även att pipan inte e så viktig som gummi o innanmäte?
jag har tänkt köra hela kitet =)
och även att pipan inte e så viktig som gummi o innanmäte?
jag har tänkt köra hela kitet =)
HopUp gummit åkte på samtidigt som pipan.
Ja den nya pipan kan ju inte va hur mycket för kort som helst men den från Strikeair passade i min å den va då som sagt ca 2cm kortare än orginalpipan.
Ja den nya pipan kan ju inte va hur mycket för kort som helst men den från Strikeair passade i min å den va då som sagt ca 2cm kortare än orginalpipan.
ok ok. najs.
så om jag kör med en ljuddämpare på så gör de inget om innerpipan e lite längre?
så om jag kör med en ljuddämpare på så gör de inget om innerpipan e lite längre?
-
du km välja precis vilken längd du vill
men man ska gärna ha koll på vad man har för cylinder då den ska ha samma eller större volym än pipan annars blir det baksug ^^ mer info om sånt finns om du söker lite på forumet 

*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!
Lr så tar du ut din nuvarande innerpipa och mäter hur lång den är? Då kan beställningen omöjligt bli fel.
Mina affärsredovisningar: http://www.airsoftsverige.com/forum/vie ... 121&t=3041
Task Force Rednecks-- https://www.instagram.com/task_force_rednecks
Task Force Rednecks-- https://www.instagram.com/task_force_rednecks
Skriver du lite mer exakt vad du har för bössa så kanske rentutav är någon som vet exakta längden på din orginalpipa.
363mm är dock längden på 'vanliga' M4, men sen finns det ju kubikvis med olika specialmodeller med varierande piplängder..
Men att köpa en 10-15cm längre pipa och montera täckande ljuddämpare brukar väldigt sällan vara något problem om det inte är någon hyperdyperultraspecialmodell du sitter på...
363mm är dock längden på 'vanliga' M4, men sen finns det ju kubikvis med olika specialmodeller med varierande piplängder..
Men att köpa en 10-15cm längre pipa och montera täckande ljuddämpare brukar väldigt sällan vara något problem om det inte är någon hyperdyperultraspecialmodell du sitter på...
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.
tack grabbar,
nej jag tror inte de e nån specialare jag har, utan en standard aeg från Classic Army, vanlig M4 asså.
anledning till att jag undrar e att jag vill fixa lite av en semi sniper där en m4a e grunden o sen tänkte jag slänga på en org ytter pipa från en m16
som är 48,6 cm. om jag då utan problem köra med en prec pipa som är 50,9 då det står att dom är till m16 mm.
gissar ju att innerpipan går in lite längre än ytterpipan mot själva gearboxen.
mvh Danne
nej jag tror inte de e nån specialare jag har, utan en standard aeg från Classic Army, vanlig M4 asså.
anledning till att jag undrar e att jag vill fixa lite av en semi sniper där en m4a e grunden o sen tänkte jag slänga på en org ytter pipa från en m16
som är 48,6 cm. om jag då utan problem köra med en prec pipa som är 50,9 då det står att dom är till m16 mm.
gissar ju att innerpipan går in lite längre än ytterpipan mot själva gearboxen.
mvh Danne