Vad ska man köpa för gevär?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Walle
Inlägg: 4
Blev medlem: ons maj 23, 2012 7:45 pm

Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av Walle »

Kan någon vänlig själ tipsa mig om vad man ska köpa för bössa? Jag är ny inom detta så tips tas tacksamt emot samt vad man ska köpa mer för utrustning.

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av Butcher82 »

För att kunna svara på din fråga så ställer jag en motfråga, vilken inriktning hade du tänkt dig köra?
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Walle
Inlägg: 4
Blev medlem: ons maj 23, 2012 7:45 pm

Re: Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av Walle »

Har läst att man ska ha batteridriven bössa att den funkar bäst, inriktning vet jag inte än är tyvärr inte så insatt i detta ännu:) Men har du lite tips om olika inriktningar så är jag tacksam.
Senast redigerad av 1 Walle, redigerad totalt 0 gånger.

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av Butcher82 »

Inriktningar finns en hel del, men för att hålla det så kort och simpelt som möjligt så finns det Svensk soldat, Amerikansk soldat, Ryssk soldat, Tysk soldat, Polsk soldat samt PMC det är av vad jag har kunnat se de största grupperna för tillfället sen finns det mindre fraktioner av andra länder.

Den största och enklaste fraktionen som man kan efterlikna är en amerikask soldat där finns det att få tag på hur mycket vapen samt utrustning som helst.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Walle
Inlägg: 4
Blev medlem: ons maj 23, 2012 7:45 pm

Re: Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av Walle »

Ok då kör jag på amerikanska till och börja med. Vet du om det finns många utövare i Helsingborg? Har du hållt på länge med detta och åker du/ni land och rike runt och lirar eller håller ni er i södra delarna av landet.
Senast redigerad av 1 Walle, redigerad totalt 0 gånger.

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av Butcher82 »

En sak att tänka på är att inte citera på inlägget över dig, admins kommer bli sura för att du inte har läst reglerna innan du började posta på forumet.

Nu har du tur att du bor nere i Skåne för där finns det både många spelare och många banor att spela på, själv har jag bara hållit på i ca 2 år men man har lärt sig lite med tiden angående spelet. Där jag bor själv finns det tyvärr inte många spel så jag brukar åka ut till Skåne mest och spela men planen är att så småningom även dra sig mer norrut och prova på många av de andra banorna runt om i sverige framför allt genom Milsim.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Gruntzen
Inlägg: 1
Blev medlem: ons maj 23, 2012 2:31 pm

Re: Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av Gruntzen »

Mja håller inte riktigt med faktiskt. Man behöver inte gå på ngt specifikt land. kan vara kul å köra likande som de andra i ett eventuellt lag men vill man köra mix av olika så går det bra. Kan dock vara vissa milsim som ställer krav på uniform typ för vissa event.

I övrigt tips på bössa, är själv rätt ny på det här. Köpte en asg Defender R.I.S som jag e nöjd med, den är dock lite dyrare. Har fått tips på att Cymas Aks74 u ska vara en ruskigt bra bössa direkt ur lådan. Den skjuter dock för hårt för å köra som cqb.

Annars finns rätt billiga g36c av olika märken.

Hälsningar

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av Le Gradovic »

Om du köper en midline (100-200USD) kinaklon så se till att du kan byta ut fjädern. De gör som regel alltid mer än vad som står på kartongen. Kamratens JG G36C gjorde 134 m/s ur lådan, som det stod 90 m/s på. Som ny (och gammal för den delen) är hastigheter under 100 m/s en ypperlig nivå. Dessa hastigheter återfinns som regel ur låda bland dyrare bössor och sportline versioner av dessa.

Var inte rädd för att öppna upp gearboxen (det kommer att krävas förr eller senare), det är inte raketforskning det handlar om och på google kan du hitta allt du behöver veta, en bra start är mechbox.com.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Walle
Inlägg: 4
Blev medlem: ons maj 23, 2012 7:45 pm

Re: Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av Walle »

Ok tack för tipset!!

bargus
Inlägg: 9
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 pm

Re: Vad ska man köpa för gevär?

Inlägg av bargus »

Personligen skulle jag väl säga att du borde kolla runt lite, airsoft.nu är bra om du vill hitta återförsäljare. se till att komma ut och kolla/klämma på folks vapen på något spel. var inte rädd för att kontakta en arrangör i ditt område för att lösa det på något sätt. det bästa sättet att veta vad man vill ha är att känna på olika saker och prova hur det känns i verkligheten, en del bössor gör sig bra på bild men är hemska att spela med. sen borde du nog undvika v2 gearboxen om du inte verkligen älskar någon bössa som har det... och köp inte nån rebrandad/svindyr skit, köp en kinaklon (jing gong, cyma, dboys och så vidare) eller en begagnad bössa! bästa sättet att börja på om man inte vet exakt vad man ska ha eller om man inte vet ifall man vill satsa på airsoft.

hoppas det hjälpte något! :)

p.s. ingen kan säga vilken bössa du ska ha, man måste känna efter själv för att veta... och strunta i inriktning tills du vet vad du pysslar med :)
Det är svårt när det är svårt..

Skriv svar