Färghjälp

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ohman

Färghjälp

Inlägg av ohman »

Tjo, jag behöver lite hjälp med att hitta rätt i färgträsket. Jag håller på att måla min G36 i M90 färger (för det tyckte jag kunde vara kul :D) men hade tänkt mig att använda den tidigare modellen på hur man målade fordon, dvs svart/blå, mörkgrön och ljusgrön. Nu har jag lärt mig att det är svårt att hitta rätt färg genom att titta på internet :roll:

I dagsläget ser den ut såhär:
G36-M90.jpg
Färgerna passar bra mot min M90 i bakgrunden, men problemet är alltså att jag vill ha den mörkgröna och mellangröna färgen, inte den superljusa/beiga färgen. Just nu är den målad med Montana Gold-färgerna Hot Pepperoni (den ljusa) och Olive Green (den mörka, doh). Någon som har några bra tips på en färg som skulle kunna passa (OBS måste vara i sprayform, penslar och jag går inte ihop så bra). Jag har kikat på Krylons Olive, den är aningen mörkare, men också nästan grå i tonen.

Tacksam om någon som har bra koll på färgerna kan ge mig ett tips i frågan!
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Bloodneed

Re: Färghjälp

Inlägg av Bloodneed »

Ingen hjälp att ge .. Men jävlar vilken sexig Svenne-spanings bössa!
CTR EP3 Championship White, nuff said

Hasrik

Re: Sv: Färghjälp

Inlägg av Hasrik »

+1

ohman

Inlägg av ohman »

Tackar :D Den kommer bli ännu sexigare om jag bara kan hitta den mörkgröna färgen dock!
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Hasrik

Re: Sv: Färghjälp

Inlägg av Hasrik »

ohman

Inlägg av ohman »

Nej, inte mycket tyvärr. Jag har hittat sidan tidigare, men problemet är att hitta någon som säljer den mörkgröna färgen i sprayform (eller alls för den delen).

futuremind

Inlägg av futuremind »

Enligt verkstäderna till försvarsmakten är det Wedevågs Färg AB som levrerar den mörk gröna färgen till Fösvaret

färnummer: 326M/H M=matt H=halvmatt

http://www.wedevagfarg.se/af/adress

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

ohman

Inlägg av ohman »

Tackar, ska se om jag kan få kontakt med dem och kolla om det är möjligt att beställa en mindre mängd, och helst på sprayflaska.

futuremind

Inlägg av futuremind »

andra alternativet är ju att kolla med närmsta färg handel om dom kan hitta färgnummret i sitt system så kan dom blanda en sprejburk brukar inte kosta mer än 300kr

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

ohman

Inlägg av ohman »

Hmm, visste inte att färgaffärer kunde lägga valfri färg på sprayburk, drog iväg ett mail till närmsta färghandel och kollade! Tack för tipset!

Edit: Fick svar från färgbutiken, de sökte reda på någon som kan göra denna och beställer hem dem för 195:- burken (eller 165:- om man beställer 6 st eller fler). Så nu är det bara att vänta :)

Skriv svar