Importera
Importera
Jo jag är inte fullkomligt ny när det kommer till airsoft, men det blir mer och mer seriöst för mig.
Jag hade tänkt att inhandla saker ifrån Da China Land, och undrar, Gratis frakt på vissa sidor, men hur mycket kostar tull avgifterna?
Och nu snackar vi bara 'Soft Stuff', Alltså inga vapen, Bara utrustning.
Någon som vet?
Jag hade tänkt att inhandla saker ifrån Da China Land, och undrar, Gratis frakt på vissa sidor, men hur mycket kostar tull avgifterna?
Och nu snackar vi bara 'Soft Stuff', Alltså inga vapen, Bara utrustning.
Någon som vet?
Re: Importera
Beror helt på
Kollar jag på mina ordrar jag betalat tull och moms på så ligger det på 33% av beställningsvärdet (kostnad varor plus frakten).
"Gratis frakten" som vissa kinasidor har är ju egentligen ingenting annat än att frakten är inbakat i priset. Ingenting är gratis...
Alltid spännande att se vilket humör tullen är på

"Gratis frakten" som vissa kinasidor har är ju egentligen ingenting annat än att frakten är inbakat i priset. Ingenting är gratis...
Alltid spännande att se vilket humör tullen är på

“I’m a firm believer that there’s plenty of problems that can be solved with an M1A1 battle tank”
Min Affärer
Min Affärer
-
Skulle nog säga att det är bättre att inhandla ett vapen och gear i sverige av 2 anledningar.
1. Är enklare än att handla från utländska sidor då du måste betala tull, kanske någon special avgift samt att du inte kan returnera vapnet om det gåt sönder och få service på den, samt
2. Att du vet att vapnet funkar då det annars kan gå sönder under frakten. Har ett par polare som råkat ut för de här och de fick ingen retur på sina grejer. Att köpa i sverige är dyrare, men bara en gång.
Köp här (sverige) och vet vad du får snarare än att köpa där (utlandet) och "kanske" få ett vapen som funkar.
1. Är enklare än att handla från utländska sidor då du måste betala tull, kanske någon special avgift samt att du inte kan returnera vapnet om det gåt sönder och få service på den, samt
2. Att du vet att vapnet funkar då det annars kan gå sönder under frakten. Har ett par polare som råkat ut för de här och de fick ingen retur på sina grejer. Att köpa i sverige är dyrare, men bara en gång.
Köp här (sverige) och vet vad du får snarare än att köpa där (utlandet) och "kanske" få ett vapen som funkar.
Tack för era svar!
Så sant som du säger, ingenting är gratis... Synd!
Så gear för 2000kr = 600kr i tull avgift eller? Om jag har förstått detta rätt?
Och det där med att handla i Sverige, jo, köper alltid vapen så lokalt det går, Garantier o sånt är ett måste för mig.
Men därimot så tror jag nog att lite magasinfickor och annat liknande skulle vara säkert att köpa ifrån asien, eller?
Så sant som du säger, ingenting är gratis... Synd!
Så gear för 2000kr = 600kr i tull avgift eller? Om jag har förstått detta rätt?
Och det där med att handla i Sverige, jo, köper alltid vapen så lokalt det går, Garantier o sånt är ett måste för mig.
Men därimot så tror jag nog att lite magasinfickor och annat liknande skulle vara säkert att köpa ifrån asien, eller?
Fast det är i princip halva priset om man handlar från hk. Tänkvärt iom. att våra vapen är så lättmekade att man enkelt fixar dem själv bara man ger sig tusan på det och att vapen extremt sällan går sönder under frakten, om så dock är fallet kan man ju fundera över hur länge samma bössa hade överlevt i skogen...
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
They who dine on lost souls know only hunger
Mycket sant, Acepalm... Mycket sant. Dock så är jag inte riktigt haj på att Mecha med bössor än, lär mig fortfarande, och har en begrensad budget at the moment!
Har du begränsad budget är begagnat-delen absolut bäst, försök hitta något som är förstärkt internt för en billig slant. Runt tusenlappen kan du få en riktigt fin bössa för där, det hittar du aldrig hos en svensk butik och sannolikt håller den även bättre. Att lära sig meka tar inte lång tid 

-GU06
They who dine on lost souls know only hunger
-
Att handla från kina är värt allt "krångel". nuff said.
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.
Polen och Tjeckien är mina favoriter. Mycket billigare än Sverige, men lite dyrare än Hong Kong (du köper inget från Folkrepubliken Kina, utan just Hong Kong. En hel radda exporttekniska skillnader!).
Polen och Tjeckien bjuder på a) snabb och inte så dyr frakt b) ingen tull eller handläggningstid då det är inom EU.
Taiwangun.com är en personlig favorit.
Polen och Tjeckien bjuder på a) snabb och inte så dyr frakt b) ingen tull eller handläggningstid då det är inom EU.
Taiwangun.com är en personlig favorit.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
-
Har själv nyss tagit in en radio från HongKong och den kostade 88dollar inkl programmeringskabel. Den fastnade i svenska tullen och jag fick betala moms på ca 150kr, till det tillkom tulldeklarationsavgift på 100kr.
Då har jag ändå sluppit tullavgift.
Så det är inte bara tullavgiften som tillkommer.
Totalt gick radion på ca 800kr att få hem. Men systermodellen som säljs i Sverige går på ca 1500kr utan datakabel
Kolla på tullverkets hemsida, där finns en guide där du kan räkna på vad införseln kostar.
Då har jag ändå sluppit tullavgift.
Så det är inte bara tullavgiften som tillkommer.
Totalt gick radion på ca 800kr att få hem. Men systermodellen som säljs i Sverige går på ca 1500kr utan datakabel
Kolla på tullverkets hemsida, där finns en guide där du kan räkna på vad införseln kostar.
Driver www.to-radio.se