Sig sauer 516 Cqb nått har hänt med Nozzeln har hamnat för kulans inlopp vid mag

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Snurris
Inlägg: 2
Blev medlem: lör sep 08, 2018 9:54 pm

Sig sauer 516 Cqb nått har hänt med Nozzeln har hamnat för kulans inlopp vid mag

Inlägg av Snurris »

Fick tillbaka mim bössa ifrån en vän och märkte när jag skulle skjuta här hemma att den ej sköt ut några kulor.

Vid närmre titt så ser jag att nozzeln har hamnat ivägen för kulorna på väg in i hopp uppen och vet ej ricktigt vad som kan ha hänt.

Någon som kanske vet och hur man ska gå tillväga för att fixa det?

Mvh Fredrik

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: Sig sauer 516 Cqb nått har hänt med Nozzeln har hamnat för kulans inlopp vid mag

Inlägg av Swalas »

Antagligen så har tapelplaten gått sönder, om du tar av den övre delen på kroppen så kan du trycka på nozzlen, den ska fjädra fram och tillbaka.

Snurris
Inlägg: 2
Blev medlem: lör sep 08, 2018 9:54 pm

Re: Sig sauer 516 Cqb nått har hänt med Nozzeln har hamnat för kulans inlopp vid mag

Inlägg av Snurris »

Den fjädrar inget alls och efter ett försök att ta ut asemblin ur kroppen så satt den stum och drog i fjädern för att "släppa" på trycket lite men fortfarande stum.

Vet att torrskjutning är dåligt för vapnet men testade efter mitt försök så vart det värre och Nozzeln hamnade längre ut.

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: Sig sauer 516 Cqb nått har hänt med Nozzeln har hamnat för kulans inlopp vid mag

Inlägg av Swalas »

då är den av och måste bytas.
Om du inte vet hur, så bör du lämna in den till butik som gör det åt dig.

Skriv svar