utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
fet_apa
Inlägg: 193
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av fet_apa »

Jag förstår vad du menar och ser vissa fördelar med högre trim. Men i min mening är nackdelarna fler än fördelarna.

Jag tycker tvärt emot dig att det är vanligare att folk inte vill rycka fram utan står bakom varsitt träd. Med högre trim skulle "skyttegravskriget" bli ännu mer påtagligt då ännu färre vill avancera och vi skulle få ännu tråkigare spel med folk som ligger så långt bak det går och lobbar boll mot varandra (min personliga gissning).

Nr.2: Folk i allmänhet (ja jag räknar även in mig själv där :)) är idioter, därför behövs utsagda regler. Tråkigt men så kommer det nog alltid att vara.

Min slutkläm blir nog att om du är tillräckligt missnöjd så arrangera ett eget spel med dina regler.
Om det funkar och folk gillar det kommer fler att spela hos dig och du har bevisat din poäng och breddat väg för andra att ta efter.
<insert 'cool' one-liner here>

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av Metalman_666i »

Till Combat102, jag tycker att dina argument är lite knepiga. I mitt tycke så handlar dessa restriktioner om utgångshastighet och säkerhetsavstånd om just säkerhet. Fler och fler airsoftare börjar använda nätmasker, tandskydd eller annat ansiktsskydd vid främst cqb-spel. Jag har hört historier om folk som fått tänder utskjutna på nära håll med bössor som gör ca 75m/s vilket är en bit under 100m/s (0,2G) som är den vanligaste gränsen vid cqb och 0m i säkerhetsavstånd. Vi vill ju inte skada varandra inom hobbyn. Därför har vi dessa regler gällande säkerhet. Jag personligen uppskattar dessa regler och tycker om säkerhetsavstånd i förhållande till utgångshastighet. Jag har också bara cqb-bössor som ligger precis under gränsen till det tillåtna värdet med 0.28g ammo.

Vill man sedan som du nämner Combat102/Mattias skjuta med 500fps på varandra så är det nog som tidigare personer har nämnt. Arrangera ett eget spel med folk som är med på villkoren och spelar efter dina regler. Under skogsspel med långa avstånd och diverse skog i vägen så kan jag förstå att man behöver lite mer kräm ibland för att dels nå fram till motståndarna och dels för att plöja igenom vegetationen. Men alla tycker ju olika och gällande detta stämmer våra åsikter inte överens :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av lubbe »

Combat102, vad gör du ens på det här forumet om "våran sport" inte är något för dig?
Finns säkert andra plattformar där du kan hävda din tuffhet och slippa oss "utklädda tjejer".

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av ohman »

@lubbe: Trollar?
någon "tjej utklädd till kille" hade blivit träffad och det gjorde såååååååå ont
Och du den vekaste tjejen i er"tuffa" airsoft värld.
Detta är ett tips i all välmening så påhopp undanbedes.

Slutsats: Troll med taskig kvinnosyn, eller helt enkelt noll förmåga till självreflektion.

Men det hela kan ju vara ett stort missförstånd också, om Mattias gick in hobbyn för att han trodde att det var tufft, och sen blev jättebesviken när det visade sig att de flesta spelar för att ha roligt :P
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Combat102
Inlägg: 9
Blev medlem: sön jun 10, 2018 2:32 am

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av Combat102 »

ohman skrev:
mån aug 27, 2018 11:38 am
@lubbe: Trollar?






Slutsats: Troll med taskig kvinnosyn, eller helt enkelt noll förmåga till självreflektion.

Men det hela kan ju vara ett stort missförstånd också, om Mattias gick in hobbyn för att han trodde att det var tufft, och sen blev jättebesviken när det visade sig att de flesta spelar för att ha roligt :P

Värst vad stötta folk blev när en med förväntningar åker på ett spel för första gången och spelet blir förstört av en kille som jag kallar "tjej" för ni vet förhoppningsvis att tjejer har generellt betydligt lägre smärtgräns än killar pga. testosteronnivåerna, som killar har dubbelt så höga som tjejer, ungefär. Därav kallar jag personen i fråga "tjej" utan någon taskig kvinnosyn alls.Personen hade tydligen så ont att admin avbröt spelet 5-6 ggr på några timmar och personen i fråga låg och bölade 10 minuter varje gång. Men det är tydligen vanligt på era spel då eftersom jag får skit för att jag återberättar vad jag upplevde första och enda gången jag provade på att åka på ett airsoftspel.

Utifrån vad ni skriver så är det nog ni som har kraftig brist på självreflektion,respekt och avbryter gärna spelet genom att skrika ut vad ont ni har och det gör så att 30 personer får ligga och vänta 5-6 gånger, 10 minuter varje gång...…!!!!!

För övrigt kan jag berätta att jag långt ifrån var ensam, om att vara sur på admin som lät denna stackars skrikande individen fortsätta förstöra spelet hela tiden....Men ni hade förståss legat och väntat sammanlagt en timma tålmodigt utan att yppa ett ljud, för NI VILL JU INTE KRITISERA ER EGEN SPORT !!!!!! Personen i fråga skulle tydligen få gråta ut och admin inte hade vett i hjärnan att avvisa personen från spelet. Som tur är vet jag ju att alla inte är som ni som och kallar alla kritiker till något för troll, på samma nivå som politiker gör. De flesta på plats tyckte som jag, och verkar ju så här långt vara flera hästlängder vettigare än ni här med några undantag ovan som klarade av att bemöta kritik sakligt och inte bara kasta skit tillbaka på en finnig 16 årings nivå.

Jag kan ju inte påstå att er reaktion är positiv för framtida rekrytering direkt. Airsoft ska tydligen vara som jag upplevde, allt enligt vad ni sagt !!!!

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av Oerlikon »

Nej, airsoft är inte som du upplevde det på det där spelet, vid träff går man till spawn, får ett nytt liv och går ut och fortsätter spela. Var spelade du? Det är synd att du hade otur och råkade ut för att en spelare förstörde för alla andra på det viset. Jag har aldrig varit med om det du beskriver och tycker att du ska spela på en annan bana med bättre arrangörer som har vett att ta bort en spelare som förstör spelupplevelsen för alla andra. Regeln som verkar gälla generellt på airsoftspel vid skada under spel är att det ska vara allvarliga skador som tex fraktur, ögonskada, misstänkt hjärnskakning etc som kan leda till att spelet stoppas genom att man ropar game, annars så kan man ropa på en arrangör och tala med den enskilt om det som inträffat medans spelet pågår.

buran
Inlägg: 23
Blev medlem: sön jun 17, 2018 2:33 pm

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av buran »

Det är olika saker med att lyfta problem vid spel och deltagare/arrangörer som inte sköter sig och en annan att gå in med en attityd som bara kan tolkas som tangentbordskrigare, vid det senare får en nog förvänta sig mothugg precis som en skall förvänta sig bli skjuten vid spel om en är för aggressiv, tips för framtiden.

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av Metalman_666i »

Nu väcker du min nyfikenhet Combat102. Var har du spelat? Jag har spelat i sedan 2005 och har ALDRIG upplevt det du nämner. Visst kan man skrika aj och ojja sig lite efter en träff på något känsligt ställe. Men man vet att det går snabbt över. Jag har åkt från spel blödandes från kroppen. En gång fick jag en träff på läppen så att det rann lite blod, en annan gång var det någon som träffade min underarm så att det kom blod (och jag har fortfarande ärr) men detta hör till. Inget gnäll eller så från min sida, man kör på ändå. Du måste ju ha mött spelare som inte vet vad de gett sig in på. Vilket givetvis är tråkigt. Jag spelar ju bara i Göteborg och närliggande orter typ Borås. Vi verkar ha bra som inte gnäller eller tjafsar så mycket :D

De gånger det har varit tjafs är när någon skjutit med för hög trim på för nära håll i någons ansikte eller liknande. Detta har tagits med arrangörerna, men spel har aldrig stoppats av det. De arrangörer som du säger att de stoppat ett spel för att någon ska ligga och gråta är ju inte okej. Ger man sig in i leken får man leken tåla litegranna kan jag tycka. Testa gärna flera olika typer av spel på flera olika orter och av andra arrangörer, så kanske du får en annan uppfattning. Självklart ska man vara kritisk och komma med synpunkter, detta kan bara förbättra hobbyn. Dock känner jag att denna tråden har glidit bort från sin kärna som handlade om kulvikt inomhus. Men det är på tok för många som tar åt sig för lätt och går till attack utan att tänka sig för. Detta är en skrämmande utveckling tycker jag. Självklart behöver man inte hålla med alla, men man kan fortfarande ha en vänlig ton mot varandra utan en massa påhopp.
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av ohman »

Värst vad stötta folk blev när en med förväntningar åker på ett spel för första gången och spelet blir förstört av en kille som jag kallar "tjej"
Är inte det minsta stött. Jag gjorde en analys av vad (och hur) du skrivit. Du är inte saklig, du hoppar på andra för att de inte delar dina åsikter/upplevelser, lägger in värderingar som ingen uttryckt, och följer upp det med att du undanber dig påhopp.

Om du är saklig, trevlig och strukturerad så kommer du bli bättre bemött.

Så några tips:
* Kalla inte folk som du inte håller med, eller tycker att de är tuffa nog, för tjejer. Förnedrande för alla, tjejer som spelar, killar som spelar, och dig själv.

* Försök att läsa vad folk skriver istället för att göra antagande om vad de kanske menar.

* Bli inte sur för att folk inte delar din åsikt. De flesta här har spelat avsevärt mycket längre än du. Kanske deras erfarenheter säger något annat än det spel du har varit med på? Kanske det rentav är värt att lyssna, eller till och med ställa följdfrågor på det de säger?

* Inse att denna hobby kanske inte är vad du är ute efter egentligen. Hobbyn lever och dör inte med ditt deltagande, jag lovar.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: utgångshastighet med 0,2 inomhus???

Inlägg av p33krN »

Vad gör mest ont: Dansktrim i ansiktet eller att föda barn? :roll:
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Skriv svar