Vill byta fjäder.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
xive22
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 29, 2013 5:44 pm

Vill byta fjäder.

Inlägg av xive22 »

Hur skulle ni gå tillväga om ni ville byta spring och inte vågar/kan ? jag vill byta min 120 till 150 och sist ja gjorde detta bytet på en annan bössa så var den så hård och jag antagligen för klen för att få i den, eller kanske lite försiktig, finns det någon runt ystad/skurup som är bra på detta? jag är nämligen inte super haj på att byta fjädern :)

Tack för alla svar eller tips!

Mvh

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Vill byta fjäder.

Inlägg av Lizard »

Hejsan:) Är det på ett sniper? För själv så bytte jag från m150 till m170 utan problem. Använd t.ex en näbbtång på cylinderhuvudet och tryck in fjädern med hjälp av det.

xive22
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 29, 2013 5:44 pm

Re: Vill byta fjäder.

Inlägg av xive22 »

Nej tyvärr, på sniper har jag med bytat en gång så de kan jag :D det är på min Dmr :) så in i en gearbox ska den haha! Tack för tipsen dock!

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Vill byta fjäder.

Inlägg av Marcules »

Om bössan är tät så kommer du hamna över semi gränsen med en m150 fjäder. Och annars så tjänar du ändå bra mycket mer på att se till att få den tät om ditt mål är att kunna skjuta folk på större avstånd. Är hela kompressionsdelen tät så behöver man oftast "bara" en m140 fjäder för att hamna nära semi gränsen.
-:Skogsfrisk:-

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vill byta fjäder.

Inlägg av ohman »

Håller med Marcules ovan. Risken är att du hamnar över gränsen för vad som är ok att skjuta om bössan är tät och du slänger i en M150. Kör på en 140. Oavsett så är det lite knöligt att få i hårda fjädrar, quick spring change är underbart :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

xive22
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 29, 2013 5:44 pm

Re: Vill byta fjäder.

Inlägg av xive22 »

Har faktiskt en 140 också, tack för tipset, får se hur det går :) den är tät så vitt jag vet och kan märka!

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Vill byta fjäder.

Inlägg av Lizard »

Ohman. Hur kan den bli för kraftig? Är det inte okej att ha samma kraft i ett DMR som i ett bolt sniper?

Hur gick det försten med fjäderbytet? 😁

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: Vill byta fjäder.

Inlägg av lubbe »

Nej du får inte ha samma utgångshastighet i en aeg som i en bolt.
158,5 m/s med 0.20 boll är max för en semispärrad aeg.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vill byta fjäder.

Inlägg av ohman »

Som lubbe säger, semi har en mycket lägre spärr på utgångshastighet än bolt.
vsaf.jpg
Semi i tabellen ovan är alltså semi-snipers.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Vill byta fjäder.

Inlägg av Lizard »

Okej tack för infon:) Man lär sig alltid något nytt! :D

Skriv svar