Generell erfarenhet ICS/Krytac/ASG samt frågor om återförsäljare

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Dyngsur
Inlägg: 30
Blev medlem: tis aug 07, 2018 2:09 pm
Lag / förening: Davidfip
Aktiv sedan: 1982
Ort: Philippines

Re: Hej! Postar här med!

Inlägg av Dyngsur »

Har hittat en bössa jag är intresserad av dock hitta jag den enbart på G&P's hemsida. Någon som kan hjälpa mig att finna den på någon europeisk site?

Bössan är http://www.gp-web.com/product/e-g-t-mk1 ... pre-order/

/Johan

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Hej! Postar här med!

Inlägg av Erebus »

Med tanke på att det står "Only Accept Pre Order" skulle jag gissa på att den inte har släpts än, vilket medför att det troligen inte går att hitta i någon butik alls.

Dyngsur
Inlägg: 30
Blev medlem: tis aug 07, 2018 2:09 pm
Lag / förening: Davidfip
Aktiv sedan: 1982
Ort: Philippines

Re: Hej! Postar här med!

Inlägg av Dyngsur »

Erebus skrev:
tis aug 14, 2018 2:10 pm
Med tanke på att det står "Only Accept Pre Order" skulle jag gissa på att den inte har släpts än, vilket medför att det troligen inte går att hitta i någon butik alls.
jaha är den så ny! då är jag med! hmm jaja

Dyngsur
Inlägg: 30
Blev medlem: tis aug 07, 2018 2:09 pm
Lag / förening: Davidfip
Aktiv sedan: 1982
Ort: Philippines

Re: Hej! Postar här med!

Inlägg av Dyngsur »

Tänkte passa på att fråga, om man ska uppgradera sin bössa vad börjar man med dvs de som gör mest för att bössan ska bli bättre.
Sen vilka märken på uppgraderingar är de som gäller?

Jag menar tittar man på Maxx Hop Up unit så är den extremt dyr jämförevis med andra tillverkare, så ge mig gärna tips!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Hej! Postar här med!

Inlägg av ohman »

Det beror helt och hållet på vad du vill uppgradera.

Precision
* Hop up - Hop up hus, gummi, nub, pipa, samt att allting är tätt (cylinderhuvud, pistonghuvud, nozzle) och du får konsekvent tryck ur bössan vid varje skott.
* Kulvikt - Tyngre kulor är mindre känsliga för extern påverkan som vind, gräs och löv. Behåller också energin längre än en lätt kula.

Räckvidd
* Hop up - Samma som ovan, R-hop, ER-hop, Sugruhop, eller annan typ av flathop är ganska populärt
* Kulvikt - Spelar roll här med, trial and error tills du hittar den som är rätt för din bössa (0.25 - 0.30 är ganska poppis för AEG)
* Fjäderstyrka - Sekundärt till hop up, men om allt annat är identiskt så skjuter du längre med hårdare fjäder. Dock tappar du oftast mer i säkerhetsavstånd än du vinner i räckvidd.

Respons/RoF
* Batteri - 11.1 är kul, men sliter hårdare på de interna delarna
* Mosfet - Rappare respons, mindre slitage (gnistbildning) på switch assembly då inte lika stark ström går genom denna
* Kontakter - Deans är att föredra framför Tamiya (som är standard), finns andra kontakter med, men Deans är ganska vanligt förekommande.
* Motor - High torque (ofta i kombination med high speed kugg) är rappare och snabbare än standardmotorer. Framförallt märks skillnaden om man spelar mycket på semi.
* Kugg - High speed kugg kombinerat med en stark motor ger rapp respons och hög eldhastighet

Hållbarhet
* Metalltandad pistong med rättad AOE
* Lättare fjäder
* Lägre RoF/Svagare batteri

Märken, tja, det får du nog grotta i lite på egen hand, mycket information finns i vapenkategorin här på forumet.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Dyngsur
Inlägg: 30
Blev medlem: tis aug 07, 2018 2:09 pm
Lag / förening: Davidfip
Aktiv sedan: 1982
Ort: Philippines

Re: Hej! Postar här med!

Inlägg av Dyngsur »

Kanon tack så mycket för all info!
Senast redigerad av 2 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Citering av inlägg direkt ovanför.

Skriv svar