Beställa från utlandet

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
buran
Inlägg: 23
Blev medlem: sön jun 17, 2018 2:33 pm

Beställa från utlandet

Inlägg av buran »

Jag är i köptågen för en liten bössa och som en duktig konsument har jag googlat runt och läst forum, bloggar, recensioner, youtubers och annat.

Utifrån detta har jag fastställt att ställen som taiwangun och gunfire verkar vara poppis att importera från, har vi personliga erfarenheter här som kan argumentera för eller emot detta?
Specifikt, hur brukar de skicka paketen, är det bara vapenkartongen eller är det med extra emballage?
Hur fungerar eventuella returer, och kontakt med dem vid frågor generellt?
Är det någon utländsk nätbutik som är särskilt rekommenderad just för Sverige?

Tack på förhand!

instant
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:35 am

Re: Beställa från utlandet

Inlägg av instant »

Taiwangun har jag bara bra erfarenheter av, aldrig behövt returnera nåt där.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Beställa från utlandet

Inlägg av ohman »

Båda lägger till extra emballage, ingen av dem har varit ett problem vid retur eller garanti. Båda är bra att ha att göra med.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

buran
Inlägg: 23
Blev medlem: sön jun 17, 2018 2:33 pm

Re: Beställa från utlandet

Inlägg av buran »

Kanon med enkla, raka svar :)

Vill ju gärna stödja lokala verksamheter men det är svårt för mig som är på g in i hobbyn att motivera 800-1000kr prispålägg i svensk butik för en pryl, å andra sidan finns det ju annan gear som känns bättre att skaffa mer lokalt typ kläder.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Beställa från utlandet

Inlägg av ohman »

Största skillnaden att handla i svensk butik (vilket också förklarar prispålägget till viss del) är att en svensk butik behöver lämna en ganska mycket mer omfattande garanti än vad de utländska gör.

Med detta sagt, i denna hobby är det en klar bonus att lära sig hur man skruvar i sin bössa. Så garantin blir lite mindre viktig ju längre du håller på :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

buran
Inlägg: 23
Blev medlem: sön jun 17, 2018 2:33 pm

Re: Beställa från utlandet

Inlägg av buran »

ohman skrev:
ons aug 01, 2018 3:30 pm
Största skillnaden att handla i svensk butik (vilket också förklarar prispålägget till viss del) är att en svensk butik behöver lämna en ganska mycket mer omfattande garanti än vad de utländska gör.

Med detta sagt, i denna hobby är det en klar bonus att lära sig hur man skruvar i sin bössa. Så garantin blir lite mindre viktig ju längre du håller på :)
Absolut, jag gillar garantier på saker jag äger, men som du säger så lär de ju ändå förverkas ju mer man lär sig om bössorna och faller djupare ner i kaninhålet :)

Evojenza
Inlägg: 22
Blev medlem: lör jul 28, 2018 10:02 pm

Re: Beställa från utlandet

Inlägg av Evojenza »

Inom en vecka får jag ett paket från gunfire. Lovar att dela med mig av upplevelsen.

Hulk
Inlägg: 7
Blev medlem: tor sep 14, 2017 8:14 am

Re: Beställa från utlandet

Inlägg av Hulk »

du kan ju alltid kolla i tråden omdömen om återförsäljare så finns det 9 sidor om taiwangun och 4 sidor om gunfire
så finns det en del information att inta

Evojenza
Inlägg: 22
Blev medlem: lör jul 28, 2018 10:02 pm

Re: Beställa från utlandet

Inlägg av Evojenza »

Hej. Har nu fått min G36. Snyggt och prydligt packat. 6 dagars leverans ink helg. Gunfire var mycket informativa, noga med att om det var det minsta frågor eller synpunkter så tar dom det på allvar. Jag kommer definitivt kolla där nästa gång. Ger dom 9/10.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Beställa från utlandet

Inlägg av Callahan »

Köper nog 90% av mina prylar hos svenska ÅF numera förr var det tvärtom.
Och en fråga har du provat pruta?
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Skriv svar