Vad saknar jag innan jag kan börja?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Evojenza
Inlägg: 22
Blev medlem: lör jul 28, 2018 10:02 pm

Re: Vad saknar jag innan jag kan börja?

Inlägg av Evojenza »

Hej.
Vet inte om det hör till vanligheterna men jag tänkte fylla i här för att svara på egna frågor. Kan vara någon nybörjare som läser i framtiden.
Detta är min egna utvärdering och mina egna reflektioner.
Jag vill inte hållas ansvarig för eventuella skador.

Jag läste trådarna här på forumet om bra vapen. Har aldrig varit intresserad av sniper så det gick bort direkt. Läste om airsoftens olika spelstilar.
Sen kollade jag runt på lite olika butiker på nätet. Var nära att köpa skräp. Tack till @ohman som räddade mig.
Slutade med att jag beställde en JG G36c från gunfire.com. Råkade vara kampanj på den dessutom.
Har sedan BF3 varit kär i G36:an. Var för 4 veckor sedan på min första runda cqb där man hade maxhastighet 110m/s med 0.20g. Med 0.25g cronade jag in på 92m/s.
Enligt JG ska den ligga på 96m/s med 0.20g. Stämmer sådär. :roll:
Igår var jag på andra omgången på samma bana och nu hade man sänkt till 100m/s.
Med 0.25 hade jag lite för hög joule. Gränsen var 1.1 och jag låg på 1.142j.
Tack vara något geni så har G36 en lite insexskruv att ställa hastighet. Har inte pillat på den tidigare men efter lite justering så var det grönt.

Fördelar med G36c?
Snyggast. :D i mina ögon iallafall.
Smidig att fälla in stocken.
Enkelt att byta magasinbrunn om man vill köra med m4 magasin. Dra ut en sprint och dra bort den från vapnet. Hela bytet tar max 30 sekunder. Nu kör sambon med en m4/m15/m16. (Osäker på exakt modell) så det var enklast med dessa magasin.
Anpassningsbar. Som m4:an är G36 ganska smidig att montera diverse hjälpmedel. Det första jag satte var ett frontgrip. Bössan väger ju lite så ett bra grepp prioriterade jag. Sedan ett Rds-sikte. Kommer montera ett lasersikte snart.
V2 kan du ställa hastigheten. Utan det hade hade jag inte fått spela.

Nackdelar med G36. Finns det?
Jo då.
Magasinen passar dåligt i dom flesta vanliga fickor. Antingen köper du fickor som är anpassade för G36 magasin eller dubbla m4 magasin.
Magasinen verkar ta slut hos dom flesta nätbutiker titt som tätt. Och i Sverige är g36 magasin lite dyra.
Vikt. Här kan man diskutera i evighet. Jg g36c väger exakt som originalet. Dvs 2.85kg.
Den är lite tyngre men ger en skön känsla.

Summering:
Jag har följande på min lista över grejer jag har när jag spelar.
Platecarrier med magasinfickor. Jag kör med tre fulla mag plus ett i vapnet. Det räcker för mig än så länge.
Oömma byxor och tröja.
Kängor. Funkar säkert med gympadojor men vill inte riskera att trampa snett och vricka foten.
Skyddsglasögon och ansiktsskydd. Viktigast av allt. Jag köpte ett par nätbrillor men i mörka områden var det svårt att se. Jag köpte vanliga skyddsglasögon och har testat att skjuta på dom på nära håll. Tydligen har vissa en benägenhet att splittras.
Handskar. Svider som satan att få en boll på knogarna.

Vapnet.
Funkade kanon rakt ur lådan. Batteriet som ingick räckte för mig att spela en dag cqb. Har dock köpt ett Lipo ifall det lägger av. Ser inte någon anledning att byta massa saker på den. Tänker spela och sköta det. Skulle verkligen rekommendera denna till alla. Som nybörjarvapen är den otrolig. Bra precision och byggkvalitet. Och en trevlig prislapp.

Råd till en annan nybörjare:
Läs och förstå vad som ges i trådarna som är klistrade.
Är det här ett bra vapen? Den bästa informativa tråden för en nybörjare.
Tack till dom som kom med tips och råd.
Hoppas att vi ses någon gång i siktet.
(Risk för att auto correct jävlas med mig.)

Skriv svar