Vad saknar jag innan jag kan börja?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Evojenza
Inlägg: 22
Blev medlem: lör jul 28, 2018 10:02 pm

Vad saknar jag innan jag kan börja?

Inlägg av Evojenza »

Hej allihopa!
Hoppas att detta forum inte har dött ut.
Är en "noob" som behöver tips på vad jag har glömt i min utrustning.
Har tänkt att spela inne och mindre ute när det finns tid.
Kan bli bara någon gång då och då. Har ju ändå barn, hus, vanligt jobb och jobbar som deltidsbrandman.
Men har ju alltid haft ett brinnande intresse för vapen och sånt.
Har nyligen beställt en HK G36c aeg från umarex. Kommentera gärna om det var ett bra val.
Köpte även extra mag och bio-kulor från HK. 0,25g.
Kläder har jag sedan min vandring i skogen.
Ansiktsskydd är ju lämpligt att använda. Tips?
Vapenvård. Vad behöver jag och brukar det ingå något?
Säkert glömt något.
Hoppas att någon svarar.
Mvh Jens

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: Vad saknar jag innan jag kan börja?

Inlägg av lubbe »

Du har glömt det allra viktigaste: ett par bra skyddsglasögon.
Utöver det så bör du trimma ner din bössa till under 100m/s om du vill spela inomhus, inget större projekt nör du har quick spring change på bössan så beställ en ny fjäder och byt så är du i hamn sen.
Åk och spela och känn efter, titta vad andra har och skapa dig ditt egna kit efter dina behov.

Evojenza
Inlägg: 22
Blev medlem: lör jul 28, 2018 10:02 pm

Re: Vad saknar jag innan jag kan börja?

Inlägg av Evojenza »

Hej.
Tänkte att ett heltäckande ansiktsskydd borde funka. Eller räcker det med skyddsglasögon och ev en tygtub till resten?
Den är under 100m/s från början.
Borde räcka till man är lite varm i kläderna.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vad saknar jag innan jag kan börja?

Inlägg av ohman »