Secondary gun

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Strobe
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jun 24, 2018 7:26 am
Aktiv sedan: 2017
Ort: Nyköping

Secondary gun

Inlägg av Strobe »

Hej alla

Sitter och funderar på blivande loadout och det vanligaste verkar vara pistol som backup, men är det någon som har submachine som backup?

Hur bär ni dessa?

För-nackdelar?
Mvh Thomas

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Secondary gun

Inlägg av Metalman_666i »

Hej,

Det är väldigt ovanligt att folk bär smg:s som backup iaf vad jag har varit med om under de spel jag deltagit på. Men jag vet att det finns hölsterliknande alternativ till H&K Mp7 då den är som en större pistol. Sedan finns det något som heter weapon catch om jag minns rätt, är dock osäker. Men det ser typ ut som en krock/båge som man fäster i bältet för att stoppa bössan från att slänga omkring när man springer.
Länk: https://www.google.se/search?q=blackhaw ... =985&dpr=1

Det finns olika varianter av weapon cathes. Men det skulle nog också funka till typ MP5K, Mini Uzi och andra mindre smg:s. Alternativt att du skaffar en Glock 18 med fullauto :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Daniel7509
Inlägg: 8
Blev medlem: sön aug 27, 2017 7:36 am

Re: Secondary gun

Inlägg av Daniel7509 »

Har benhölster till min MP5K. Inget quickdraw hölster direkt men använder bara MP5an som sidearm när jag kör sniper:

https://airsoftpro.cz/en/gear-uniforms- ... rne-detail

Daniel7509
Inlägg: 8
Blev medlem: sön aug 27, 2017 7:36 am

Re: Secondary gun

Inlägg av Daniel7509 »

Även slong funkar för MP5, använder dock min till min G36C:

https://www.amazon.ca/SLONG-Tactical-Me ... B0787T9X7X

Chef Boyardee
Inlägg: 2
Blev medlem: mån okt 15, 2018 11:14 am

Re: Secondary gun

Inlägg av Chef Boyardee »

Ares amoeban är rätt bra

buran
Inlägg: 23
Blev medlem: sön jun 17, 2018 2:33 pm

Re: Secondary gun

Inlägg av buran »

Enda fördelen att ha smg istället för pistol som sekundärt vapen -vad jag kan se- är väl om du som sniper måste in och rensa ut ett hus i CQB med full auto, men även där finns det full-auto-alternativ med pistoler som väger mindre och är tympligare att ha med sig.

Strobe
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jun 24, 2018 7:26 am
Aktiv sedan: 2017
Ort: Nyköping

Re: Secondary gun

Inlägg av Strobe »

buran skrev:
tis nov 13, 2018 10:41 am
Enda fördelen att ha smg istället för pistol som sekundärt vapen -vad jag kan se- är väl om du som sniper måste in och rensa ut ett hus i CQB med full auto, men även där finns det full-auto-alternativ med pistoler som väger mindre och är tympligare att ha med sig.
Det blev en pistol som lite impulsköp inför ett event i somras och den har fungerat helt ok, dock känner jag att en SMG med större mag ibland skulle var bra att ha då pistoler har en viss begränsning med just maggen....åtminstone de jag sett.

Övrigt...bra input allihop!
Mvh Thomas

Skriv svar