Tips behövs, ACOG till M4

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Grand
Inlägg: 4
Blev medlem: lör apr 14, 2018 5:42 pm

Tips behövs, ACOG till M4

Inlägg av Grand »

Tjo


Har ett red dot samt holo sikte men vill ha lite mer förstoring i siktet till midrange spel.


Acog blir då nästa steg... 2x eller köra större? Någon med ett märke/model som funkar bra? Vill ej ha ett flipmount sikte utan jag byter ut holo siktet mot acog´en vid spel..

Helst nåt man ser igenom under ljusa dagar..

Tack!

The_Hitchhiker
Inlägg: 21
Blev medlem: sön okt 11, 2015 1:10 pm

Re: Tips behövs, ACOG till M4

Inlägg av The_Hitchhiker »

Tjo!

Allt gällande sikten är personligt efter tycke och smak, men när jag har använt mig av shortdot (1,5x - 5x när jag spelade så gick jag aldrig över 3x förstorning.
så det är väll en bra måttstock.
när jag kört sniper så är det också oftas i 3x klassen.

så 2x om jag hade köpt en acog idag iaf :D
PERGITE
Instagram: @the_hitchhiker_airsoft

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Tips behövs, ACOG till M4

Inlägg av G-Enis »

Har du ens något val? Jag har bara sett 4x32 acog eller rödpunktsikten som ser ut som acog.

Combat102
Inlägg: 9
Blev medlem: sön jun 10, 2018 2:32 am

Re: Tips behövs, ACOG till M4

Inlägg av Combat102 »

Precis som det som nämns ovan. Acog -kopiorna är bara 4¤ eller red dot med 1¤ , några andra förstorningalternativ när det gäller acog kopior har iaf jag inte sett.

Själv har jag bara real steel sikten på mina och just nu funderar jag på det här https://www.handladigitalt.se/produkt/t ... kikarsikte till min DMR-inspirerade SCAR H men railextension mm.mm

Har även ett Vortex Strikefire 2, och ett Bushnell TRS-25 , bägge i 2000-2500 kr klassen- Real steel sikten håller nollan även om de får en smäll, det gör inte billiga airsoft kopior enligt min erfarenhet.

Grand
Inlägg: 4
Blev medlem: lör apr 14, 2018 5:42 pm

Re: Tips behövs, ACOG till M4

Inlägg av Grand »

G-Enis skrev:
fre jun 29, 2018 12:23 pm
Har du ens något val? Jag har bara sett 4x32 acog eller rödpunktsikten som ser ut som acog.
Ja det finns 2-10 ACOG sikten, standard är 4x typ


Testar denna o hoppas den fungerar OK

http://www.taiwangun.com/en/scopes/3x32 ... t-black-bd

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Tips behövs, ACOG till M4

Inlägg av G-Enis »

Well... den du länkar tycker inte jag räknas som ett acog. Men det är säkert ett schysst sikte hur som helst.

Grand
Inlägg: 4
Blev medlem: lör apr 14, 2018 5:42 pm

Re: Tips behövs, ACOG till M4

Inlägg av Grand »

Nepp, vet

Men var inte förtjust i de jag fann, detta såg sleak o passar bra utseendemässigt till en M4 :)

Skriv svar