Pistol krånglar:/

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Pistol krånglar:/

Inlägg av Lizard »

Hej. Jo det är som så att jag har en B1911 r2 Blackwater co2 Blowback pistol som krånglar. Ganska ny och har skjutit ca 20 magasin med den.

Problemet är det att efter något skott så stannar manteln halvvägs när den är påväg bakåt vilket leder till att jag blir tvungen att fortsätta manuellt med att dra den vidare bakåt och släppa för att få nästa kula i omlopp.
Någon som kan ha en aning om vad som orsakar detta problem?

Har kollat på Youtube och Google men finner inget som beskriver riktigt detta.

Ursäkta om jag har skrivit på något för krångligt sätt och är tacksam för hjälp! :)

Pettsson
Inlägg: 42
Blev medlem: ons maj 09, 2012 9:12 pm

Re: Pistol krånglar:/

Inlägg av Pettsson »

Kärvar den dvs är trög när du mantlar utan mag?
Skulle tro på för lite smörjmedel, för svag gas eller för svag/stark fjäder.

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Pistol krånglar:/

Inlägg av Lizard »

Tycker inte att den kärvar. Känner bara motståndet av fjädern. Den är ju ny, så att fjädern är för stark eller för svag borde väl vara konstigt?
Den körs på co2. Jag har därför köpt en Co2 patron som har smörjmedel i sig, som jag använder vid var 4-5 magasin.

Tog isär vapnet och det är ganska gött med smörjmedel i den.

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Pistol krånglar:/

Inlägg av Oerlikon »

Det kanske har fastnat nåt i nozzeln som gör att "raketventilen" inte stänger riktigt så att bara en liten del av gasen ger blowback. Modeller som skjuter 4,5 mm stålkulor råkar ibland ut för att en kula hamnar i blowbackboxen och hindrar normal funktion, en 6mm kula kan inte komma in där pga att hålet är för litet för det men det kan ju vara något annat som hamnat där.

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Pistol krånglar:/

Inlägg av Lizard »

Okej jag ska kolla nozzeln och se hur det ser ut:) Tack

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Pistol krånglar:/

Inlägg av Lizard »

Jag tog isär och kolla hur det såg ut. Den runda plastbit som visas på bilden under ska väl ha en oring på sig? Såg på nätet att en annan m1911 modell hade det.

Annars så tycker jag att det såg fint ut. Första gången jag meckar så har en del att lära.
Screenshot_20180608-174628_Gallery.jpg
Screenshot_20180608-174655_Gallery.jpg

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Pistol krånglar:/

Inlägg av Lizard »

Screenshot_20180608-175513_Gallery.jpg

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Pistol krånglar:/

Inlägg av Lizard »

Såg precis att den skulle se sådan ut. Så jag kollar vidare och smörjer ordentligt innan jag tar ihop allt igen

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Pistol krånglar:/

Inlägg av Lizard »

Har nu under kvällen smörjt allt och kollat igenom den.
Fortfarande samma problem. Tror att jag kom på vad felet är.

Vet inte vad den delen heter men den tillhör nozzeln. Som man ser på den första bilden så sticker den fram en bit, så jag tryckte tillbaka den ca 5mm(andra bilden) och då kommer manteln efter som den ska.

Är detta pågrund av den lilla fjäder som finns i nozzeln eller att det kanske kärvar inne i pistolen?

Vet att detta inte är lätt för er som hjälper mig men skriver ändå. Får väl annars köpa en ny pistol :/

Lizard
Inlägg: 45
Blev medlem: tor feb 06, 2014 10:10 am

Re: Pistol krånglar:/

Inlägg av Lizard »

Screenshot_20180608-214408_Gallery.jpg

Skriv svar