Behöver kraftfullare gevär!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
William1705
Inlägg: 1
Blev medlem: mån maj 14, 2018 8:00 pm

Behöver kraftfullare gevär!

Inlägg av William1705 »

Tja!
Vi är ett gäng som lirar på en bana utomhus.
Köpte ett startpaket med en m4a1, vilket funkar helt ok men blir överkörd av några av de andra som lirar med krytac trident mk2.
Behöver ett gevär i samma klass. Det ska svida när dom träffas!
Ge förslag, krytacen ger ju 125m/s så gärna över det!

Tack på förhand! :)

Astiban
Inlägg: 16
Blev medlem: tor mar 10, 2016 9:43 am

Re: Behöver kraftfullare gevär!

Inlägg av Astiban »

William1705 skrev:
mån maj 14, 2018 8:06 pm
Det ska svida när dom träffas!

Jag hoppas att du inte är seriös nu va?
Ta du dig en fuderare på om detta är sporten för dig eller om du ska börja spela paintball för där, kan det svida.
Jag tycker du ska läsa nybörjar guiderna som finns här på forumet och skumma igenom tidigare poster.
Man spelar inte airsoft för att det ska svida på andra,
man spelar det för att det ger mer realism gentemot paintball och man håller sig inom gränserna för säk och sunt förnuft för man vill att ingen ska bli skadad när vi utövar våran hobby.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Behöver kraftfullare gevär!

Inlägg av ohman »

+1 på Astiban

William, du borde ha fokus på att nå så långt som möjligt, och det baseras till väldigt liten del på utgångshastighet. Högre utgångshastighet ger primärt längre säkerhetsavstånd (du tappar mer i säkerhetsavstånd än du vinner i räckvidd vanligtvis).

Lägg fokus på att få till en bra hop up i din nuvarande bössa, kulorna går långt och rakt. Släpp tanken på att det ska göra ont.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar