N00bfrågor!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Dirakon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån apr 30, 2018 4:38 am

N00bfrågor!

Inlägg av Dirakon »

Tjena!

Är en kille på 28 som letar efter en hobby, och tycker airsoft verkar lockande!

Har läst runt en del på forumet och fått svar på många frågor, men har fortfarande några att ställa!

1. Jag har ett hagelgevär ( http://www.taiwangun.com/en/springs-2/cm-350l-cyma ) från en tidigare cosplay jag gjorde, fullt fungerande. Hade det funkat som ett startvapen fram tills jag vet om jag vill fortsätta spela?

2. Jag vet att det inte är som pubg, cod eller andra skjutspel och verkligheten fungerar extremt annorlunda ( samt läst minst 5 trådar om varför man inte ska använda sniper till en början...) men hur viktigt är det att man har sikten etc? Har aldrig sett en bana (mer än googles bilder) och det känns som "spray and pray" hade funkat relativt bra...

3. Är det okej att bara krasha nåns lag? Eller måste man komma som ett fullt team? Jag vet att man "kan" göra det, men det betyder inte att man -ska-.

4. När måste vapen ha en orange plupp på sig? Har inte hittat nånting om det efter en snabbare googling.

5. Hur många vapen får man ha med sig? Kan man ha typ ett shotgun och ett automatgevär, så man kan byta beroende på situation / om man snabbt behöver mer skott? (förstår själv att man inte ska / det är opraktiskt att komma in som värsta terminatorn, men menar just 2 vapen, kanske t.o.m 3 om man räknar sidearm)

Tack på förhand!
Fredrik

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: N00bfrågor!

Inlägg av mehailz »

1. Om du ska köra på en inomhus bana eller CQB-bana så funkar det vapnet helt okej tills du vet vad du ska ha.

2. Sikten kan vara redigt bra att ha, men då oftast på Karbiner eller Krypskyttegevär. Med ett hagel som du sitter på nu så kvittar det, fråga om du får testa andra folks bössor när du kommer till spelställen för att kunna bestämma dig vad du vill ha och inte.

3. Förstår inte frågan direkt :P

4. I Sverige behöver dom inte ha det. Men i USA, när dem säljs så kräver regeringen att dom säljs med en orange "plutt". Se till att alltid ha en vapenväska för ditt vapen och bär det aldrig ute i det öppna utanför spelställena du är på, det är dåligt för hobbyn i det generella.

5.Om du vill bära 25st vapen på dig och orkar det, så är det helt okej. Jag håller mig till 2 oftast...varav ett är en pistol. På större spel, som milsims t.e.x är det mer krav på realism och dylikt men att för sakens skull bara spela airsoft så kan du löpa runt som "Terminator" om du vill :)
Senast redigerad av 1 mehailz, redigerad totalt 0 gånger.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: N00bfrågor!

Inlägg av ohman »

3. På de flesta spel delar man upp lagen på plats, så nej, du behöver inte ta med dig ett lag för att komma ut och spela.

I övrigt, se ovanstående svar :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Dirakon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån apr 30, 2018 4:38 am

Re: N00bfrågor!

Inlägg av Dirakon »

Tack för alla svar!

Skriv svar