Byta fjäder eller inte?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Robinwahlkvist
Inlägg: 5
Blev medlem: ons jan 03, 2018 7:04 pm

Byta fjäder eller inte?

Inlägg av Robinwahlkvist »

Tjena. Har en dboys hk416 med 120 fjäder. Nu när sommaren kommer ska man köra med 120 fjäder eller ska jag byta till cqb?

bobo
Inlägg: 58
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:10 pm

Re: Byta fjäder eller inte?

Inlägg av bobo »

Lika bra å byta fjäder.
kör hellre på nån bra hopup, samt bättre gummi så du kompenserar bortfallet av m/s.
Sen slipper man att nån gnäller på att man kör för hård fjäder

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Byta fjäder eller inte?

Inlägg av Darkburrow »

Min skjuter 105m/s och det blir säkerhetsavstånd, 120 fjäder i min M4a, vilken fjäder skulle få ner den till <100m/s ?

Faffnr
Inlägg: 16
Blev medlem: tor sep 07, 2017 7:55 am

Re: Byta fjäder eller inte?

Inlägg av Faffnr »

Tror det är bättre att köra enligt vsaf cqb regler :) Det betytder även att man får ha två bössor ;) en för cqb och en skogsbössa :)

Guarder Spring SP90 gjorde att min vector sköt med 290 fps / 88ms med 0,20g

Poyjs
Inlägg: 65
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Byta fjäder eller inte?

Inlägg av Poyjs »

Nu är jag ju hedersmedlem i TFF ( Trögfattarföreningen ) Men varför byta fjäder för att det blir sommar? :)

Om man inte då har en bössa med QCS ( quick-change-system ) så är det la inga större krux att byta, men att behöva öppna boxen varje gång man ska byta fjäder är ju bara bajs anser jag ;) Öppna inte boxen mer än nödvändigt om man inte kör med mega-mongo-trim-ala-rof-40bps, då kanske de kan vara bra o öppna lite oftare o titta till.

Att folk skulle gnälla över att man kör med för hård fjäder är högst otroligt då spelare SKALL hålla sig inom säk-avstånd motsvarande vad just spelarens vapen gör i fps. Om folk ändå gnäller så får dom väl ta på sig lite mer kläder om man tycker det gör så ont? JA, det gör ont på 15 meter med en 025 kula som kommer i 110m/s, och då är du ju ändå ovan ditt säk-avstånd.
Men jag köper ditt resonemang till 110% bobo om att köra med bra pipa+bra gummi, det är ju helt klart det bästa för både skytt och motspelare :) Så ditt tänk är sunt. Så det var inte att såga det du skrev <3

Faffnr said it: Det " smidigaste " är att du har 2 bösser, du slipper onödigt mek och bök, och du kan ha en mindre och smidigare bössa för CQB spel :)
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Skriv svar