Madbull Blå hopup + anslagsgummi

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Madbull Blå hopup + anslagsgummi

Inlägg av Darkburrow »

Jag har lite problem, jag köpte madbulls blåa hopup-gummi och fick ett anslagsgummi med i påsen, men om jag monterar båda så har jag 50% hopup när den är på 0 eftersom i gummit är det redan en liten bula, ska jag inte ha anslagsgummit alls med tanke på bulan eller ska jag vända gummit ut och in och ta bort bulan ?

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Madbull Blå hopup + anslagsgummi

Inlägg av MiqaFox »

Så länge du inte får för mycket hop för den kulvikt du kör med, i nollställt läge, så är det lugnt.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Madbull Blå hopup + anslagsgummi

Inlägg av Darkburrow »

Kör 0.25 och med Blå gummi + det medföljande anslagsgummit så får jag för mycket hopup på 0 hop.

MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Madbull Blå hopup + anslagsgummi

Inlägg av MiqaFox »

Om du får för mycket hop i nollat läge så måste du ju sänka trycket på gummit. Förutsätter att allt är rätt monterat och inte strular av andra anledningar.

Om det är en sådan hop-up-arm som har en utskärning för att centrera "nubben" (u-formad skåra), så är det nog inte rekommenderat att låta den trycka med sina vassa kanter direkt på gummit. Försök istället att hitta något likformat med mindre diameter och/eller mjukare material. Avklippta kablar är ett exempel.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Madbull Blå hopup + anslagsgummi

Inlägg av Darkburrow »

Jag va till Röda Stjärnan i stockholm för att få bössan kollad på, han bytte mitt Madbull gummi mot ett Ultimate som strular som fan nu, det är så mjukt att den viker in sig i pipan när jag skjuter, har försökt och få den att inte göra det men den sitter slappt på pipan också lite sladdrigt så jag känner att jag behöver nytt gummi, jag la mitt lila gummi som jag fick med i bussan så jag tror det är ett prometheus (Är dom de enda som är lila?) i silikonspray över natten för att försöka få liv i det igen då det inte va trasigt bara torrt, ska pröva den igen när den fått ligga och bli av med lite överskotts-silikon från badet, annars vet jag inte vad jag ska göra, bara problem med hur min bössa skjuter :(

Skriv svar