Helt ny och behöver lite råd!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
havagrim
Inlägg: 5
Blev medlem: sön mar 18, 2018 3:20 pm

Re: Helt ny och behöver lite råd!

Inlägg av havagrim »

Tack för tipsen Bartisa!

Ja, kollar på Cyma. Verkar finnas en del prisvärda grejor där om lägger sig runt 1500 - 2000 från taiwangun verkar det som.
En AEG får det nog bli som första, så får man grotta ner sig i GBBR träsket längre fram. HPA kanske passar mig bättre iofs som vill ha rekyl. Lite fundersam över att ränna runt med luftank och slang, men det kanske inte är så besvärligt som jag inbillar mig.

SAS, here I come hehe..

ARCTOS
Inlägg: 6
Blev medlem: lör sep 19, 2015 2:03 pm

Re: Helt ny och behöver lite råd!

Inlägg av ARCTOS »

Bara kul att kunna hjälpa till! Slang och lufttank är inget jag märker av mer än när jag kör med min tippmann och Coiled slang, en rak Microbore slang tar bort problemet med att slangen stramar. Aeg är klokt att börja med helt klart. Tycker du är inne på helt rätt väg och ju mer du spelar desto mer kommer du känna att du saknar - kontra tycker är överflöd osv :)

Kan tillägga att jag själv kört AEG när jag började och sedan gick över till HPA. Först tippmann och sen Wolverine Inferno, men nu är jag påväg över till Marui Next gen och AEG igen efter att ha sålt min inferno. Tippmannen får stanna för evigt däremot, speciellt nu med en RED påväg :D
•Lagmedlem i Lynx Division

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Helt ny och behöver lite råd!

Inlägg av Marcules »

Det låter som att Tippmann skulle passa dig perfekt, så bara att belåna huset eller sälja din själ eller leva på nudlar. De är ändå inte så värst dyra, och när du får tillgång till börsen så kan du ju hålla ögonen öppna för en begagnad. Tippmann är relativt safe att köpa begagnade dessutom då det är ett så enkelt system, bara att mötas upp med säljaren och kontrollera att den fungerar så lär den fortsätta göra det också. Det enda "problemet" med Tippmann är att den äter upp hop gummin lite då och då, så det får man kanske byta en gång per säsong.
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar