Dboy hk416 vilka funkar?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Robinwahlkvist
Inlägg: 5
Blev medlem: ons jan 03, 2018 7:04 pm

Dboy hk416 vilka funkar?

Inlägg av Robinwahlkvist »

Har en dboys hk416 och tänkte köpa till 4 magasin men vet inte vilka som kommer funka
Någon som vet bra magasin som funkar? 😊

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Dboy hk416 vilka funkar?

Inlägg av Twist »

Som utgångspunkt fungerar alla magasin som är avsedda för AR15, dvs M4, M16, HK416 osv. Det finns små toleransskillnader mellan olika modeller och märken som kan påverka hur tight magasinet sitter i magasinbrunnen men det påverkar sällan funktionen särskilt mycket.

Med det sagt har jag själv två favoriter som alltid har suttit ok och matat fint i alla bössor jag har använt dem i. G&P för den lite högre budgeten och fokus på realism. MAG om man kan leva med plastmagasin och vill få mycket för pengarna.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Dboy hk416 vilka funkar?

Inlägg av Haarax »

Asg/jg metallmag och asg plastmag sitter som ett smäck. Caa var lite problem dock.
Cowards die in shame

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Dboy hk416 vilka funkar?

Inlägg av Metalman_666i »

Jag har själv haft en JG 416 och har nu en VFC 416, vet dock ej hur stor skillnad det är på dem i förhållande till Dboys. Allt jag vet är att Pmag INTE passar. Om man inte filar till dem såklart. För mig så passar alla Star, Magg (tror märket heter så iaf) perfekt. Har 5st SRC magasin i plåt, de sitter väldigt tight i min VFC men glider lätt ur min King Arms M4. Det bör tilläggas att alla magasin matar oavsett hur hårt eller löst de sitter i mina bössors magbrunn. Det påverkar bara omladdningshastigheten.

Annars fråga folk på spel om du får prova deras magasin och fråga om märke. På så vis märker du vilka som passar och inte. Eller så drar du till någon butik och frågar om de har koll eller om du får testa magasin där på plats. Jag vet att Röda Stjärnan är duktiga på att skriva ut på hemsidan vilka magasin som är kompatibla med olika bössor. http://www.rodastjarnan.com/airsoft/dboys-m416-15529 där är en Dboys 416 och de rekommenderar P&J, A&K magasin. Klickar man vidare till den rekommenderade produkten står det att den är testad med x-antal bössor. Jag vet att just 416 har en lite annan vinkel på botten av magbrunnen eller vad man ska säga. Vilket påverkar vissa typer av magasin så som Pmag som jag nämnde ovan. Hoppas att du hittar några som passar :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Skriv svar