Tips på Skyddsbrillor

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av Darkburrow »

Flesta youtube-videor som dom testar X800 (GX-1000) så klarar dom kulor utan problem

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av Twist »

Problemet är att X800-modellen, oavsett om det är kopior eller originalet, har en tendens att imma. De är inte särskilt bekväma heller, om du frågar mig.

Jag hade försökt få tag i ett par Edge med vapor shield (!) som passar över dina glasögon. Fast Link är deras billigaste men de har massor av andra taktiska modeller och hittar du inget där så har de en lika stor serie med "civila" skyddsglas. Jag har för mig att det finns modeller liknande "Sun Covers" som är gjorda för att ha vanliga glasögon under.

Gå in här och klicka dig vidare till antingen de vanliga eller de taktiska: http://edgeeyewear.com/

EDIT: Edge OSSA (inte tactical) passar över vanliga glasögon. Kolla med din friendly neighborhood airsoftbutik om de kan ta hem dem till dig. Malmö Airsoft kunde när jag frågade för länge sen, till exempel.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av Marcules »

Nu KANSKE du kan hitta skyddsglasögon billigare än så som passar dina behov. Men det är lite fel inställning till skyddsglasögon att de max får kosta x kr. Speciellt när man har specifika krav på dem som du har (att de ska passa över vanliga glasögon). Snåla hellre in på allting annat, alternativt vänta tills nästa lön, och köp inga kopior på en riktigt modell.

Sen om du kan ha linser så är det ett mycket bättre val kan jag säga av erfarenhet. Vanliga glasögon immar väldigt lätt. Så kan du ha linser och sen ett par EDGE med vapor shield så kommer du ha väldigt mycket roligare när du spelar.
-:Skogsfrisk:-

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av Twist »

Just det ja... Även om skyddsglasen inte immar så kan ju glasögonen göra det. Rätta mig om jag har fel men är det inte till och med så att de immar ännu lättare eftersom de sitter inuti det varma och fuktiga bakom skyddsglasen?
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av Marcules »

Twist: Det är min erfarenhet iaf, att de immar superlätt när man har dem innanför skyddsglasögon.
-:Skogsfrisk:-

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av Darkburrow »

hade mitt första airsoft-game den 31:a Mars och jag köpte OP-drops mot imma och dom funkade bra tills EFTER spelet då jag upptäckte att "ventilerna" ovan och under goggles inte ens är ihåliga, så nästa game kör jag helt utan dom istället, OP-Drops funkar bra mot vanlig imma men när det blir en bastu så klarar dom inte riktigt att hantera instängd fukt men så länge det är ventilation, inga problem :)

Gripen94
Inlägg: 8
Blev medlem: sön sep 24, 2017 12:45 am

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av Gripen94 »

Edge med Vapor Shield för 299kr på RS! :D Bästa jag haft!

Faffnr
Inlägg: 16
Blev medlem: tor sep 07, 2017 7:55 am

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av Faffnr »

jag använde ESS ice 3 med iläggsglas, funkade kanon ingen imma. Men Störde mig på att jag aldrig fick till ett bra sätt med facemask, så jag pungade ut en liten extra slant emot en WARQ hjäm och det är nog bästa köpet jag har gjort i denna hobby sitter perfekt, inte haft någon imma, även om jag flåsar som en gris.
Testat den på löpbandet på gymmet med Intervallera (har sjuk dålig kondis och andas och stönar som en val) där ja springer 2 min går 1 min. funkar kanon ingen imma på 30 min program.

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av Callahan »

Kan man ha glasögon på sig under den hjälmen?
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Tips på Skyddsbrillor

Inlägg av ohman »

Enklaste lösningen är nästan alltid linser. Så om det är ett alternativ, testa. Jag körde själv med dagslinser när jag spelade, glasögon annars. Ett månadspaket räcker typ ett år om du inte spelar jättemycket :D Nu har jag dock gått över till månadslinser.

Har inte testat någon modell där det funkar felfritt med glasögon innanför andra glasögon.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar