MB05D

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

MB05D

Inlägg av Darkburrow »

https://airsoftpro.cz/en/airsoft-guns/l ... zka-detail

Bra pris/prestanda eller har ni nå tips på bättre?

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

ingen som verkar veta :D

Herr_erlandsson
Inlägg: 41
Blev medlem: tis jul 26, 2016 12:06 pm

Re: MB05D

Inlägg av Herr_erlandsson »

det är en billig bössa, inte mycket mer att säga. om du är ute efter en sniper som har övertag mot väljusterade karbiner så behöver du byta det mesta i den

Horrorbilly
Inlägg: 123
Blev medlem: sön nov 18, 2012 4:55 pm

Re: MB05D

Inlägg av Horrorbilly »

Ska du köra sniper pch överprestera en vanlig aeg så beror mycket på hir du tänkt spela. Du kan tokttrimma med 160 fjäder och förstärkta delar så det heter duga, eller köra på lite svagare fjäder och spela silent assassin.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Horrorbilly skrev:
mån jan 29, 2018 7:20 pm
Ska du köra sniper pch överprestera en vanlig aeg så beror mycket på hir du tänkt spela. Du kan tokttrimma med 160 fjäder och förstärkta delar så det heter duga, eller köra på lite svagare fjäder och spela silent assassin.
Det är 160 fjäder i redan, den är uppgraderad från fabrik den där :P

Horrorbilly
Inlägg: 123
Blev medlem: sön nov 18, 2012 4:55 pm

Re: MB05D

Inlägg av Horrorbilly »

Sorry mate, såg det nu. Men som sagt, allt hänger på spelstil. Jag är en smygare/spejare, så jag vill kunna komma hyffsat nära för att samla info. Och akuölw det braka loss så vil jag kunna skjuta tyst hellre är hårt. 130 fjäder(tror jag) och den funlat klockrent.
My idea of "help from above" is a sniper on the roof.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: MB05D

Inlägg av Twist »

Det är svårt att veta hur delarna håller för fjädern även om den är "uppgraderad". Förmodligen inte värst bra. Det är betydligt bättre att gå ner på 130-fjäder, särskilt med tanke på att du är nybörjare. Då håller grejerna bättre och du kommer ändå upp i energier motsvarande uppåt 150 med tunga kulor. Det kommer inte att göra din spelupplevelse sämre men dina medspelare löper en smula mindre risk att bli allvarligt skadade under tiden du lär dig bedöma avstånd på bråkdelar av sekunder under en massa olika förutsättningar och ljusförhållanden, ta rätt beslut varje gång och träna upp reflexen att inte skjuta om alla parametrar inte är inom ramarna.

Vem som helst kan skjuta. Det är att låta bli som är svårt. Att skjuta med en bössa som har rasat är däremot omöjligt, så alla vinner om du går ner ett snäpp. Dessutom, om du lär dig att spela effektivt med 130 så kommer du att äga banan med 160 men inte om du börjar där.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Tips på en bössa som inte kostar en arm och ben att köpa, vill inte spendera allt man äger och har innan man vet om man vill spela :) (Bidragstagare så det krävs billigt om jag inte sparar i 10 år) :P

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Och jag har inget emot att uppgradera på efterhand så jag lär mig hur det funkar bättre, precis som med mina 3D Skrivare, köper DIY för att lära mig :)

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: MB05D

Inlägg av Bennybira »

Helt ärligt verkar det smidigast att köpa en SSG24 av novrish.
Eller bara köpa en billig bössa och byta alla delar (finns en uppsjö uppgraderingspaket som lirar rätt bra ihop)

Skriv svar