Mitt första spel Santa is down med Warno

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
físher
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jul 10, 2016 4:27 pm

Mitt första spel Santa is down med Warno

Inlägg av físher »

Hejsan!

Jag vill bara berätta om min upplevelse av mitt första spel av Airsoft communityn i sig och själva spel upplevelsen.
Tänkte att det kanske kan väcka intresse hos någon som är intresserad av att börja spela men som inte riktigt tagit steget.
Det hela började med att jag under ca 1 års tid gjort lite efter forskningar kring airsoft då jag blivit intresserade av spelet i sin helhet.
Verkade som ett kul sätt att få uppleva naturen dessutom lite träning i form av att springa som jag hatar att göra utan någon "mening". Samt att dessutom få uppleva team känsla och samarbeta i "lag". Jag vill börja med och be om ursäkt för eventuella grammatiska fel. Men jag hoppas ni förstår vad jag menar i vilket fall.

Helt random fick jag kontakt med Stockholm Airsoft regiment som gav mig lite tipps kring hur jag skulle gå tillväga innan jag började spela.
Han bad mig kolla in ett event som hette Santa is down så jag anmälde mig till eventet och swichade pengar. Efter det sa hens tipps var att hyra saker av Skeppar torp airsoft. Jag sa jag hade tänkt och köpa vapen innan eventet, men blev då tillsagd att ta det lite lugnt och känna efter eventet hur jag kände.

Pirrig och förväntans full satte jag mig i bilen lördagen den 9e dec kl 08.00 och åkte mot Rosenbergs Räddnings skola. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, om jag var ärlig så trodde jag att jag skulle bli bemött av lite snoffsiga människor som hade en arrogant attityd och hade en "sluten gemenskap" haha varför jag trodde detta har jag ingen som helst aning om och det var inte befogat alls.

Väl på plats blev jag otroligt väl bemött och kändes verkligen som folk välkomnade mig in i gemenskapen på ett bra sätt. För det var så jag upplevde det som en stor härlig gemenskap med folk som hade ett stort intresse för samma sak. Jag gick runt och började prata med folk och folk var ivriga med att förklara saker runt själva spelet och visa sina vapen och förklara hur dem fungerade och var uppbyggda. Jag fick även testa lite utrustning av en kille som hjälpte mig otroligt mycket att komma in i det hela och som jag tog rygg på. Eller rättare sagt två stycken as trevliga bröder. Efter ett tag fick jag hyra en AK och skyddsutrustning. Och så var spelet igång! Det var en otrolig adrenalin kick och vilken känsla när man sköt ut den första personen och kulorna som ven runt om kring en. Det som också var så häftigt var smällarna och rökgranaterna det tog liksom inte slut. Det blev en otrolig känsla och från att ha tänkt att åka hem vid 14.00 till min hund slutade det att jag spelade fram till 15.00 och köpte mitt första vapen.

Den positiva känslan som jag gick därifrån med satte genast i gång mitt intresse att djup dyka i det hela. Det hela slutade med att jag nu joinat ett lag och införskaffat början av min utrustning. Jag tyckte verkligen hela Airrsoft communityn var otroligt posetiv och verkligen gav ett starkt sammanhang även fast jag inte kände någon sen innan. Jag kan startkt rekommendera dig som funderar på att börja spela höra av sig till någon på forumet. Och åka på något event och hyra utrustning.

Jag vet som sagt inte om denna tråd passar in här och kanske är helt onödig men tänkte jag ger det ett försök så får ni ta bort den annars!

PS! Nu går ja runt och tänker på när jag ska få spela nästa spel även fast jag är på semester haha!

Tack som fan till alla er som bidrog till en häftig spel upplevelse och en posetiv sådan och som välkomna mig med öppna armar.

// Emil.

jowe
Inlägg: 80
Blev medlem: mån jun 06, 2016 9:05 am

Re: Mitt första spel Santa is down med Warno

Inlägg av jowe »

Skitkul att du hittat hit! Tycker själv WARNO spelen är bland det bästa Stockholm har att erbjuda!

Mitt tips för din framtida airsoftkarriär är att läsa på innan du köper, men att ta vissa sker med en nypa salt. Finns väldigt många som kan allt om allt och ingenting om nått men med det sagt, finns det någon form av rådande konsensus så brukar det vara ett steg i rätt riktning även om jag brukar tycka det är bäst att skaffa sig egen uppfattning.

Nästa tips är att våga! Var inte rädd för att anmäla dig till event etc för att du rycker du är ”för dålig/grön”.
Jag hade exempelvis förväntat mig världen största milsim, må skit, ingen sömn, spotta blod etc. inför mitt första Berget-spel. Men det var långt ifrån så. (Skiljer sig såklart ifrån spel till spel men bra arrangörer brukar hjälpa en i rätt riktning!)

físher
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jul 10, 2016 4:27 pm

Re: Mitt första spel Santa is down med Warno

Inlägg av físher »

jowe skrev:
fre dec 15, 2017 10:15 am
Skitkul att du hittat hit! Tycker själv WARNO spelen är bland det bästa Stockholm har att erbjuda!

Mitt tips för din framtida airsoftkarriär är att läsa på innan du köper, men att ta vissa sker med en nypa salt. Finns väldigt många som kan allt om allt och ingenting om nått men med det sagt, finns det någon form av rådande konsensus så brukar det vara ett steg i rätt riktning även om jag brukar tycka det är bäst att skaffa sig egen uppfattning.
Tjenare!

Jag håller absolut med dig men det är ju lite som med allt annat här i världen. Att man måste ta reda på saker sen och bilda sig en egen uppfattning menar jag. Tack för reply och råd dock! Berget verkar verkligen skit roligt hoppas på få åka dit med laget. Vem vet vi kanske ses på något spel snart. // Emil

Skriv svar