Gängtejpa en co2 bb?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Gängtejpa en co2 bb?

Inlägg av Sanningsministeriet »

Haj!

Jag har en x-five sig vars innerpipa inte sitter tight och stabilt i hop-huset och jag har ocd-fastnat i att få så konsekventa grupperingar som möjligt.

Jag har sett att ett vanligt trick som folk använder sig av för ökad precision är att täta hoppgummit mot innerpipan med gängtejp, detta borde ju rimligtvis också göra att hela pipandorningen sitter bättre i huset iom att man lägger på (antal varv x 0.75) millimeter till den yttre dimensionen på pipan och gummit tänker jag.
Jag är inte ute efter att öka fps utan vill bara minska random-faktorn i att skjuta en serie.
Lägger ett varv gängtejp i frontändan på innerpipan också.

Missar jag något uppenbart?
Har inte möjlighet att provskjuta ordentligt nu men jag tejpade två varv utan att klämma eller pressa, bara lägga på snällt och slätt och skruvade fast pipan.

Jag har finjusterat vinkeln på plåtläppen som lägger tryck på hoppgummit så det inte hamnar snett (visuell inspektion, hoppläppen ligger jämnt/rakt i alla lägen vad jag kan se).

Vill nån skrika STOPP OCH BELÄGG KARLJEFVEL, ÄR NI SINNESSVAGH?! innan jag går vidare med det här projektet?
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Re: Gängtejpa en co2 bb?

Inlägg av Sanningsministeriet »

Iom att inga våldsamma protester uppstod så körde jag på.
Har inte haft möjlighet att bedöma hur tejpningen påverkat träffbilden men det blev helt klart mer crisp kick i pickan. Undrar om det är just pga tätning mellan gummi och pipan utöver den strukturella stabiliseringen jag var ute efter.

Ska se om jag inte hinner smyga bort till min improviserade skjutbana som inte en själ i övrigt känner till. 8-)
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Skriv svar