Hjälp med att plocka isär en King Arms M4 pipa *Arkivera/ta bort*

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gråvargen
Inlägg: 14
Blev medlem: tis mar 21, 2017 8:32 pm

Hjälp med att plocka isär en King Arms M4 pipa *Arkivera/ta bort*

Inlägg av Gråvargen »

Uppdatering: Ger upp med nuvarande överparti då jag har funnit en ersättare.

Hejsan!

Köpte för några månader sedan en begagnad King Arms Magpul S&W M&P15 MOE via Köp & Sälj här på AsS, och har under de följande månaderna sedan dess långsamt men säkert bytt ut gamla interna delar (lufttätningen var i princip ickeexisterande vid transaktionen) mot bättre delar, och väntar just nu på lönen för att slutborda projektet. Detta var något jag hade förväntat mig för det pris jag fick bössan för (1200kr enbart bössan), så ni behöver inte läxa upp mig om det.

Nej! Det är de externa jag har problem med (och söker hjälp för), något jag tror den tidigare ägaren också hade med tanken på de dussintal repor runt triangelsiktet och mynningen när jag först la ögonen på tösen. Mynningen kan likadant vara extremt välpackad med lim mellan gängorna med tanke på hur orubblig den är (finns ingen skruv som håller fast den), och triangelsiktet har jag helt enkelt inte en aning om hur jag skall ta bort. Har kollat upp hur man gör det via Youtube, har kollat runt på Internet (Google is your friend, am I right?), men ack var allt förgäves, då min bössa inte liknade någonting av de som dök upp på guiderna, oh det fanns inget som var specifikt för just denna modell och märke. Antar att det var någon unikt idiotiskt standard som King Arms använde sig av för dessa delar/denna modell av bössa.

Kort sagt då jag inte kan ta några bilder för tillfället, så kan de två sprintar som sitter på under undersidan av triangelsiktet inte slås ut (tro mig, jag har försökt) då de verkar ha ett slätt huvud (liknande en spik) på var sida. Har försökt använda en extremt tunn kniv för att se om man kunde lyfta bort dem, men det funkar inte mest för hur tajt dem sitter. Finns ett par till sprintar (av vars en håller fast det falska gasröret), men dom är i princip ett par platta stålblad som har snurrats till en O-form, och vill inte rubbas hur mycket jag än försöker med olika precisionsverktyg.
Modifierad AK74 operator.
Det finns endast en synd i denna värld. O denna synd e att äta pepparkaksdeg i någon annan form än rå.

Mina affärsredovisningar: https://goo.gl/gA1vHP

Min presentation: https://goo.gl/SQDcPg