CB combatshirt till MC på milsim?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

CB combatshirt till MC på milsim?

Inlägg av Gidappa »

En kanske dum fråga som gnagt sen jag skaffade en riktigt nice Helikon combatshirt i CB speciell för att ha under plate carriers (nedsatt 600kr på Röda Stjärnan så svår att motstå :| ) Andas och torkar snabbt vilket passar mig perfekt då jag svettas som en gris. Sen tycker jag cb passar riktigt bra till många kamon. Däribland MC.

Så ponera att jag skulle besöka Berget (som räknas som storspel eller?) eller nån milsim med combatshirt i CB men byxor, platecarrier och boonie i MC. Hade det varit ok?
Och om man har en del fickor i Tan eller CB blandat på MC bälte/väst?

Tycker själv det passar hur bra som helst men undrar mest hur reglerna brukar vara generellt. Jag fattar ju att man inte kan ha specifika regler för att blanda varenda solid färg med olika camon men hur skinkigt är det?

Att ha t.ex. full multicam bdu med tan väst borde ju vara ok om man ska vara petig..

jowe
Inlägg: 80
Blev medlem: mån jun 06, 2016 9:05 am

Re: CB combatshirt till MC på milsim?

Inlägg av jowe »

Svårt att svara för alla evenemang. Visa kan vara superstrikta med att det är helkroppsuniform som gäller i en specifik färg. Men det existerar knappt. Kollar du på berget så har dom ju massa olika Camon som du får kombinera hur du vill sålänge alla plagg följer de camon som är godkända för den fraktion du spelar i DVS. Du kan blanda MC med M90. CB på berget är inte nedskriven men precis som du säger så smälter det in superbra med vanlig MC. Helt okej tycker jag personligen och kan inte se att berget crew skulle reagera, men det bästa är att fråga innan eventet hur de som bestämmer ser på det.

Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: CB combatshirt till MC på milsim?

Inlägg av Gidappa »

Ok tack! Man har ju läst en del om hur folk stör sig. Och att blanda hursom hade jag inte velat göra men just vissa grejjer funkar ju utan att sticka ut.

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: CB combatshirt till MC på milsim?

Inlägg av Marcules »

Lite sent svar, men på berget så är det endast uniformen som räknas. Så om din fraktion har tex multicam och du har en multicam uniform, så kan du ha en rosa platecarrier om du vill utan att det bryter mot just bergets regler.
-:Skogsfrisk:-

Skriv svar