Färg gear på mc???

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Färg gear på mc???

Inlägg av Gidappa »

Jag skulle hävda att CB eller Tan gör sig väldigt snyggt med MC. Fickor och västar smälter in snyggt utan att sticka ut för mycket som jag tycker OD kan göra då det är en såpass mycket mörkare ton än någon av färgerna i MC. Eller lite som jag kommer köra med byxor och väst i MC och en combatshirt i CB samt diverse fickor i Tan eller CB. Tycker det funkar hur bra som helst.
Högst personligt såklart!

Sen som någon sa ovan kan jag tycka att MC allmänt är lite för ljust för våra svenska barrskogar. Så rent effektivitetsmässigt tycker jag t.ex. M90, Flecktarn, OD eller Digiflora är bättre. Men vem bryr sig! Det är ju airsoft. Kommer själv sätta ihop ett PMC gear senare som knappast kommer funka alls kamomässigt 8-)

Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Re: Färg gear på mc???

Inlägg av Sanningsministeriet »

Instämmer med Gidappa, CB och Tan till MC funkar mycket bättre än OD.
Ranger funkar, hittar man Foliage Green är den bra också, den drar väldigt fint mot dassiga grågröna toner och reagerar väldigt bra i skugga etc även om det är en solid färg.

MC med beigebruna inslag gör sig väldigt fint i mellansäsongerna här uppe, gärna innan eller efter löven gjort sitt och det är mycket brunt, gröngrå lavar och mellanmörka skuggor. Absolut bra i dagsljus tycker jag, på ett sätt M90 inte är så fort det inte är tät barrskog och frodig undervegetation.

Offt: Är det bara jag som tycker att M90 är anskrämligt och röjande på personer och framförallt när de rör sig i skog som inte består till stor del av hårt kuperad terräng med mycket klippor och dåligt ljus?

Högst personligt som sagt, jag tycker modern flecktarn är grymt bra camo i skandinaviska naturen över lag och i rörelse så är det fortfarande svårt att få ögonen att fokusera ordentligt på den, visuellt teflon liksom.
Höst och sensommar i tät skog tycker jag att Tigerstripe är bra skit också.

Som sagt är det ju högst personligt i slutändan, men jag sällar mig till ”skippa OD”-lägret i den här frågan som jag ofta inte riktigt tycker smälter in nånstans, kör på CB är min röst!


PS.
Älskar modern flecktarn, för den som bryr sig. ;)
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Skriv svar