Köpråd nybörjarbössa

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gråvargen
Inlägg: 14
Blev medlem: tis mar 21, 2017 8:32 pm

Re: Köpråd nybörjarbössa

Inlägg av Gråvargen »

Tjenare!

Lite sen kanske, men bättre sent är aldrig. :roll:

Bössan du länkade till har ett sjyst pris o sisådär, o borde tjäna dig väl som ett förstavapen. Däremot har den en plastkropp, o inte en metallkropp som de flesta dyrare modeller har, utifall du inte märkt det. Däremot kan jag inte säga mycket mer som jag skulle sätta livet på, då jag inte känner till märket Nuprol (o jag har spenderat den bättre delen av de senaste fyra åren med att studera airsoft ut och in :geek: ). Däremot säger en halv minut med Google att Nuprol är en Europeisk rebrand/distributör av WE, som jag inte skulle säga är veteraner inom AEG branchen.

Men visst, som ett förstavapen borde den tjäna dig väl. Däremot borde du gör dig bara redo att behöva öppna tösen i framtiden o underhålla henne. Det är något man bara kommer undan med om man betalar någon annan att göra det åt dig, o du förlorar bara pengar på det. (Det är inte så svårt som många tror. Spendera en dag eller två med att studera how-to videos på Youtube o du vet det mesta redan, o sparar en massa pengar. Jag lyckades plocka ner min o sätta ihop henne igen på första försöket. ;) )

Antal magasin du behöver köpa beror på hur skjutglad du är. Tänk på att du kommer skjuta mer än en soldat skulle med sitt riktiga vapen. I Sverige är high-caps inte direkt populära på de flesta spelområden, men brukar tolereras för nybörjare eller om det inte finns andra magasin för (t.ex en exotisk) bössan. Äger själv 5 80rd PMAGs som jag fick med bössan som jag köpte via Köp & Sälj här på forumet, o köpte till ett par extra av stålplåt för att vara på den säkra sidan. (Jag själv är inte värst skjutglad av mig.) Om du vill va på den säkra sidan skulle jag köpa 4-5 mid-caps på kanske 120rd, o anpassa sig efter det.
Modifierad AK74 operator.
Det finns endast en synd i denna värld. O denna synd e att äta pepparkaksdeg i någon annan form än rå.

Mina affärsredovisningar: https://goo.gl/gA1vHP

Min presentation: https://goo.gl/SQDcPg