Attachments på JG M4 S-system, vad får plats? :)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
JakobA
Inlägg: 2
Blev medlem: fre sep 08, 2017 2:12 pm

Attachments på JG M4 S-system, vad får plats? :)

Inlägg av JakobA »

Hej! Jag ska köpa mitt första Airsoft vapen. Jag har fallit för JG M4 S-SYSTEM, full metal grejen..

Jag är mycket ute efter realism och 'tyngd' men tycker det vore kul att kunna spela med också!
Det vore också kul att kunna sätta på lite attachments på den, men jag vet inte hur man vet vilka som passar och inte. Drömmen vore att kunna;
1, Få plats med ett 'Red dot' av något slag OCH ett 'Red dot Magnifier, flip to side ni vet' är vapnet långt nog för det? Hur vet jag?
(Alternativt ett sådant ACOG med ett litet red dot uppe på!)
2, Är det en bra idé att sätta en Bipod på? Mest för känslan inte så mycket för funktionalitet. Får man plats med det? (Alternativt ett sådant 30 degree handle).
3, Vore också fett med en Silencer (För 'looks')

Så. Får jag plats med allt det? Eller hur vet jag om jag får plats med allt det?

Nine47
Inlägg: 1
Blev medlem: ons aug 16, 2017 2:13 pm

Re: Attachments på JG M4 S-system, vad får plats? :)

Inlägg av Nine47 »

Från vad jag ser efter att ha googlat fram bilder, så ser det ut som du får plats med det mesta, med undantag för bipod+grepp.
Rälsen på undersidan ser ut att vara relativt kort och jag tvekar på att du får plats med båda. Köper du en ljuddämpare håll koll på att du köper rätt sort. Om jag ser på samma modell som du pratar om så verkar gängen på pipan vara 14mm negativ, det bör stå i produktbeskrivningen någonstans.

uhoz
Inlägg: 7
Blev medlem: mån sep 19, 2016 11:21 am

Re: Attachments på JG M4 S-system, vad får plats? :)

Inlägg av uhoz »

Jag skulle rekommendera att köra ett par spel med geväret först och se vad du behöver. Ett rödpunkt-sikte kan ju aldrig gå fel, annars hade jag nog väntat och sett. Bipod är inte så användbart i airsoft från min synpynkt då det är så pass nära man skjuter på varandra. Vet att du vill ha lite tyngd på det men tänk lite på att ju tyngre geväret är desto mindre hanterbart är det.
Lycka till! :)
"It's raining plastic!"
Affärsredovisningar

Skriv svar