Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av emanueljuandavid »

Jag köpte den idag via airsoft börsen med suveränt pris och 2 magasin. De var i nyskick vad jag fick höra men jag fann 3 problem när jag använde den:

1. Jag tror det kallas läckage... Det hände 3 gånger när jag skjöt att magasinen pyste och en massa gas flög ut. Detta hände med bägge magasinen dessutom.

2. Manteln åker inte tillbaka hela vägen för att ladda nästa kula så den skjuter bara och drar gas men ingen kula kommer ut. Jag måste istället manuellt dra manteln för varje skott som en fjäder pistol. Gasen jag använder är "Extreme Blowback Gas" från Cybergun.

3. Det bakre järnsiktet är löst, dock så ser jag en skruv som sitter under den om man demonterar manteln men skruven verkar inte ens nudda siktet och därför inte håller fast det, med andra ord, siktet sitter löst. Man borde väl kunna köpa en längre skruv som passar?

Tack på förhand

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av Herr Nilsson »

Börja med att smörja upp den om du inte gjort det.

Problemet med att den spyr upp all gas kan eventuellt bero på skadade delar i hammar-huset, hade en kjw som saknade en bit metall och den betedde sig så.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av emanueljuandavid »

Absolut, jag smörjde vid manteln och ja hela den delen... Men vet inte hur mycket man ska ta och vart man bör smörja? Jag smörjde magasinen på den där delen där gasen kommer från.

Vad för metall del? Vart sitter den?

Tack
Senast redigerad av 1 emanueljuandavid, redigerad totalt 0 gånger.

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av Swalas »

Om du köpte den här på forumet, så borde du verkligen kontakta säljaren.

Siliconspray funkar bra att smöja med.

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av perlenbacher »

Kontakta säljaren. Uppenbarligen var pistolen defekt.
Järnsiktet du talar om är I plast o håller fast bbu:n, Alltså utnött gänghål och defekt. Ligger inte bbu I bra linje med hopupgummi osv så tätar det inte som de ska.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av emanueljuandavid »

Jag har gjort det Swalas, men jag bestämde att jag skulle besöka en airsoft butik som kan ge svar på exakt vad som är fel och då kan jag även få reda på om det går att fixa och hur mycket det kostar

Perlenbacher, vart är bbu:n?

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av emanueljuandavid »

Så här ser järnsiktet ut:
20170629_122700.png
Och Pistolen där siktet skall sitta:
20170629_123412.png
Jag trodde att en skruv från underifrån skulle gå genom manteln och upp genom siktet men siktet har ju inte ens något hål där sagd skruv borde sitta? Är siktet okompatibel??

Dj_komodo
Inlägg: 396
Blev medlem: tis aug 07, 2012 10:23 am

Re: Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av Dj_komodo »

Du har inte nämnt vad det är för märke på pistolen? För mig ser det ut som en asg/KWA eller stark arms. Dem har nämligen ingen skruv som går igenom BBUn utan siktet sitter som på RS glockar. Och ja dem kan sitta löst ibland, något som säljaren borde ha informerat dig om. Verkar va mkt fel på pistolen du köpte, fel som säljaren måste ha vetat om innan han la upp annonsen.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av emanueljuandavid »

Den är ASG. Plast och metall mantel. Men vad är det for konstruktion... Att välja att sluta de löst? Tja, han hade själv använd den men för länge sedan, vet ej hur länge.

Jag tänkte att det kanske är gasen jag fick som är felet, att den är för svag kanske och manteln åker inte tillbaka hela vägen. Ska köpa ny gas som jag vet funkat på min tidigare WE G17.

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk

Bergius
Inlägg: 4
Blev medlem: tor sep 15, 2016 2:14 pm

Re: Vad är felet på min G19 GBB pistol?

Inlägg av Bergius »

Investera i en ventilnyckel och öppna ventilen som sitter längst upp/längst bak på magget. Det låter som om ventilerna hänger sig. Det skulle kunna förklara samtliga problem du upplever. Gällande siktet föreslår jag att du helt enkelt superlimmar det på plats. Något jag är 99% på är att det inte är gasen som är problemet.. När du kollat ventilerna och eventuellt inte hittar problemet får du kika på nozzle och nozzlefjäder. Nozzlefjädern kan han gått av.
Hoppas det hjälper!
"If it jiggles, it's fat"
A. Schwarzenegger

Skriv svar