Billigaste affären inom Stockholm eller utomlands med billig/fri frakt?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Billigaste affären inom Stockholm eller utomlands med billig/fri frakt?

Inlägg av emanueljuandavid »

Har redan lagt ned mycket pengar hittills men har inte riktigt haft någon aning vart som det är bäst att köpa. Det kanske är dags att ta reda på det i tid för framtida köp.

Tack!

wallrick
Inlägg: 9
Blev medlem: sön jun 04, 2017 5:14 pm

Re: Billigaste affären inom Stockholm eller utomlands med billig/fri frakt?

Inlägg av wallrick »

Du kan söka artikeln du är ute efter på http://www.airsoft.nu/ och välja det billigaste utifrån det.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Billigaste affären inom Stockholm eller utomlands med billig/fri frakt?

Inlägg av ohman »

Det beror nog väldigt mycket på vad du tänkt köpa. Många butiker har fri frakt över en viss summa, andra har billig frakt, vissa har fri frakt men dyrare varor osv.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Glader
Inlägg: 97
Blev medlem: tor maj 17, 2012 8:25 am

Re: Billigaste affären inom Stockholm eller utomlands med billig/fri frakt?

Inlägg av Glader »

Mitt tips: Gå in på sektionen Omdömen om Återförsäljare och kika på några av deras webbshoppar för att bekanta dig.
Min bild av världen av återförsäljare är:

Asien: Att beställa därifrån är standard och där får du låga priser men importavgifter i form av tull+moms tillkommer. Värt det om du ska göra lite större beställningar.

Polen/Baltikum/EU i stort: Dom brukar ha rätt hyggliga priser i förhållande till asien och kan ha billig/gratis frakt vid vissa nivåer (gunfire.pl t.ex.), inget tull/momspåslag.

UK: Dom brukar vara en relativt billig källa för prylar från USA. Frakt kan vara jämförbar med posten ibland och än så länge är det tull+momsfritt.

USA: Importera från USA gör du bara om det är nånting du vill ha som inte går att hitta någon annanstans. Tull+moms+dyr frakt.

Stockholm: Kan vara lite si och så med lagersaldo IMO. Priser kan variera men generellt så får du betala lite extra för den där garantin som vi Svenskar är bortskämda med. ;) Fraktkostnaden är....well...det skickas med posten eller DHL liksom, rätt billigt. Fysisk butik är jättebra om du ska ha nånting NU, behöver den där interndelen du råkade glömma när du beställde från utlandet eller när nåt går sönder.
"Kan ni inte bara vänta med att bli ovänner tills ni har lite fakta att bråka om?" --Twist
Mina affärsredovisningar

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Billigaste affären inom Stockholm eller utomlands med billig/fri frakt?

Inlägg av emanueljuandavid »

Tacka alla! Ursäkta för sent svar!

slimz
Inlägg: 59
Blev medlem: mån okt 22, 2012 7:12 pm
Aktiv sedan: 2012
Ort: Stockholm

Re: Billigaste affären inom Stockholm eller utomlands med billig/fri frakt?

Inlägg av slimz »

https://www.airsoftdb.com/
Är jätte bra för att söka efter exakta produkter och har filter funktion för olika länder och världsdelar.

Skriv svar