Passar magasinet?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Svedqvist
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 26, 2016 5:22 pm

Passar magasinet?

Inlägg av Svedqvist »

Hej

Jag gjorde en beställning ifrån gunfire på min allra första bössa en Specna arms b05 letade efter magasin och fann cymas midcap där en av recensionerna sa att dom skulle passa specifikt min bössa.

Nu när jag provar så glider den absolut inte in lika smidigt som magasinet som följde med i lådan.

Man måste trycka till ordentligt för att den ska sitta kvar. Har jag köpt helt fel magasin eller kan något annat vara fel?

Magasin: https://gunfire.pl/product-eng-11521983 ... licas.html

Mvh

Herr_erlandsson
Inlägg: 41
Blev medlem: tis jul 26, 2016 12:06 pm

Re: Passar magasinet?

Inlägg av Herr_erlandsson »

låter som att det sitter som det ska. smaksak kanske men jag tycker att man ska behöva trycka till.

Svedqvist
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 26, 2016 5:22 pm

Re: Passar magasinet?

Inlägg av Svedqvist »

Jag upplever att det vobblar jämfört med higcap magasinet jag fick med. Sen bär jag ska ta ur det så tar kanterna liksom emot.

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Passar magasinet?

Inlägg av Metalman_666i »

Ett tips kan vara att åka på spel och fråga andra som har M4 magasin du kan prova för att se vilka som passar dig. Många airsofters är oftast väldigt medgörliga och hjälpsamma. Fråga gärna efter fabrikat så blir det lättare för dig att hitta rätt.

Jag mötte nämligen några på ett spel som hade strul med M4 magasin, de hade med sig flera olika typer av magasin både i plast och metall men det strulade i en av deras bössor. Vissa magasin ramlade ur när det blev för mycket rörelse, vissa magasin matade inte osv. När jag såg vad de höll på med så erbjöd jag dem att testa mina magasin. Jag har bara plastmag av märkena Star, Mag (Magg?), JG och två Emag av ett märke jag inte minns. Konstigt nog passade alla mina magasin sjukt bra i den bössan som strulade, alla mina magasin matade hur bra som helst. Alla som var med i diskussionen där i safezone fattade inte varför det blev så då mina magasin inte skiljer sig från de magasin ägarna till bössan hade. Men det var kul att uppleva hur olika det kan vara. Tänkte på dig Svedqvist när jag läste ditt inlägg.

Eller om du har möjlighet att uppsöka en butik och testa olika magasin där för att hitta rätt. Hoppas att detta kan vara till någon hjälp iaf. :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Passar magasinet?

Inlägg av Mason »

M4 mag som sitter dåligt fixar man enkelt med en bit självhäftande velcro, eller kardborreband som det också kallas, på insidan av magasinsbrunnen. Alltid värt att testa ;)

Svedqvist
Inlägg: 4
Blev medlem: tor maj 26, 2016 5:22 pm

Re: Passar magasinet?

Inlägg av Svedqvist »

Tack för tipsen.

Åkte förbi en butik å frågade lite. Fick prova magasin till samma bössa i butiken. Åkte hem och provade igen dom två magasinen jag köpte ifrån gunfire och det ena funkar okej, har lärt mig att trycka till det rätt så att det sitter ok. Men det andra är totalt värdelöst vill inte alls sitta kvar trots att det är samma magasin...men nu har jag hittat magasin som passar så det blir nog till att köpa på plats nästa gång
:)

Mason hur menar du med kardborre? Sätta en bit utav det luddiga i eller på magasinet? Tänkte ifall man sätter i bössan så kanske de andra strular och kan vara lire meckigt att få ut?

Tack igen för hjälpen

Skriv svar