GC16 WARTHOG 12"

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
maxellplusss

GC16 WARTHOG 12"

Inlägg av maxellplusss »

Hej!

Jag har precis skaffat mig en GC16 WARTHOG 12". http://www.guay2.com/web/gc_product/GC1 ... hp?lang=en
Köpte bara geväret, så nu behöver jag lite hjälp av er med vad jag behöver komplettera med.

Till geväret (Skall användas till skogsspel).
Batteri: Jag har förstått att LiPo skall vara bäst men vilken? 7,4 / 9,6 / 11,1. Behöver jag ett eller två? Hur länge varar ett batteri när man spelar?
Laddare: Förslag.
Kulor: Förslag.
Magasin: Var kan jag få tag i ett extra magasin?
Utgångshastighet: Det står att bössan skall leverera 420fps, men enligt diverse filmer på youtube så ligger den mer runt 350fps. Tips på hur jag lätt kan få upp den något snäpp? Behövs det?
Uppgraderingar: Förslag på saker ni hade bytt ut i ett tidigt skede.
Övrigt: Förslag på annat jag kan komma att behöva.

Skydds utrustning.
Mask: En som täcker mun och öron hade varit schysst.
Skyddsglasögon: Dom skall inte imma och dom skall ju gärna passa med masken.
Övrigt: Förslag på annat som är bra att ha.

Övrigt.
Finns det något annat som man behöver för att komma igång och spela?

Finns förslagen att köpa i en svensk butik så är ju det alltid ett plus =)

Tacksam för svar

Macderpzz

Re: GC16 WARTHOG 12"

Inlägg av Macderpzz »

Kort fråga, har du fått bössan ännu och vad la du för den?
Callsign - Reaper

maxellplusss

Inlägg av maxellplusss »

Jo jag fick den idag vad det nu spelar för roll...

Startgas

Inlägg av Startgas »

I din sits med så mycket frågor du inte orkar ta reda på själv skulle iaf jag åkt till någon butik och bett de plocka ihop ett komplett paket med bössa och allt övrigt man behöver.

Chibs

Inlägg av Chibs »

Batteri: 11,1v LiPo
Laddare: En som balanserar cellerna i batteriet och slutar ladda när det är fullt.
Kulor: I princip vilka som helst. Har faktiskt aldrig stött på kulor som inte levt upp till mina förväntningar (Förutom BOs bio kulor).
Magasin: Vilken svensk återförsäljare som helst säljer M4 magasin. Återförsäljare hittar du på Airsoft.nu.
Utgångshastighet: Chrona bössan så du verkligen vet vad den gör innan du överväger att trimma upp eller ner den.
Uppgraderingar: Precisions pipa.
Övrigt: Sling

Mask: Mesh mask, finns väl lite olika modeller, välj en du tycker ser bra ut.
Skyddsglasögon: Alla glasögon immar mer eller mindre och i de flesta fall får du modifiera mesh masken om den ska passa bra mot glasögonen.
Övrigt: Shemagh, det gör ont att bli skjuten på halsen. Hjälm, det gör ont att bli skjuten i huvudet.

Macderpzz

Inlägg av Macderpzz »

maxellplusss skrev:Jo jag fick den idag vad det nu spelar för roll...
Förstår inte varför du kände att du behövde svara drygt, jag är en nybörjare precis som dig och undrar för att jag aldrig hört talas om hemsidan samt att jag ska beställa en egen bössa / köpa om jag får tillgång till börsen. Men tack för svar.
Callsign - Reaper

Marcules

Inlägg av Marcules »

Skyddsglasögon av märket EDGE immar inte. Finns bla hos frysen airsoft och Malmö airsoft.
-:Skogsfrisk:-

Chibs

Inlägg av Chibs »

Kör själv med Edge och kan säga att de inte immar men har ett antal polare som kört edge där de inte fungerat alls så det skiljer sig nog från person till person.

EDIT: Bör också tillägga att både mina och en polares EDGE glasögon börjat spricka (Fick varsitt nytt exemplar utan problem)

Skriv svar