Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
veritas
Inlägg: 7
Blev medlem: ons nov 23, 2016 11:48 am

Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av veritas »

Jag behöver en pålitlig pistol på max 100m/s som inte krånglar när temperaturen sjunker. Hitta en CO2 på under 100 är ju inte att tänka på, men jag fick tipset att lägga pengarna på en TM då de ska fungera bra. Jag har kollat lite på Gunfire och priserna sträcker sig allt från €165 till €245. Kommer jag uppleva någon skillnad på prestanda mellan dessa när det kommer till lufttemperatur? Jag förstår såklart att jag normalt får bättre leksaker för mer pengar, men jag lägger hellre mindre pengar på pistolen och köper till fler mag om den ändå uppfyller mina behov.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av viqs »

Bästa du kan göra under vintern är att hålla magasinen varma så gott det går mellan spelen med t ex värmepaket eller nära kroppen.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av Marcules »

Finns ju massor med co2 som skjuter < 100m/s. Varför inte bara köpa en sån?
-:Skogsfrisk:-

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av Callahan »

Hi-capa och FN 5-7 är pistoler vi har märkt funkar ganska bra I kyla om man pratar Marui och även deras Desert Eagle med den är ju skit sklumpig.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

veritas
Inlägg: 7
Blev medlem: ons nov 23, 2016 11:48 am

Re: Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av veritas »

Marcules skrev:Finns ju massor med co2 som skjuter < 100m/s. Varför inte bara köpa en sån?
Inte där jag har letat. Får väl titta vidare på det. Dock har jag snöat in mig på TM nu. Alla som har deras verkar väldigt nöjda.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

veritas
Inlägg: 7
Blev medlem: ons nov 23, 2016 11:48 am

Re: Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av veritas »

Callahan skrev:Hi-capa och FN 5-7 är pistoler vi har märkt funkar ganska bra I kyla om man pratar Marui och även deras Desert Eagle med den är ju skit sklumpig.
Ja, desert eagle är alldeles för stor så den går bort. Det känns ju inte som om de skulle kompromissa med driftsäkerheten heller mellan deras prisklasser, men det vore ju tråkigt att köpa en ny om den inte funkar bättre än den jag har nu.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

veritas
Inlägg: 7
Blev medlem: ons nov 23, 2016 11:48 am

Re: Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av veritas »

viqs skrev:Bästa du kan göra under vintern är att hålla magasinen varma så gott det går mellan spelen med t ex värmepaket eller nära kroppen.
Ja, det är klart, men eftersom TM ska fungera bättre än andra tillverkare så vill jag ändå byta. Min ASG klarar max 15 minuter i 0 gradigt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av ohman »

http://malmoairsoft.se/produkt/COLT-191 ... nniversary

Co2 100 m/s, finns andra med, bara den första träffen jag fick på Google :)

TM är inte ett dåligt val, de gör utmärkta vapen, men oavsett så fungerar inte gas speciellt bra när det blir kallt. Viqs rekommendation om att hålla magasinen varma är nog det enda som fungerar 100%

Skickat från mobilen, ber om ursäkt för eventuella autocorrects :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

veritas
Inlägg: 7
Blev medlem: ons nov 23, 2016 11:48 am

Re: Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av veritas »

ohman skrev:http://malmoairsoft.se/produkt/COLT-191 ... nniversary

Co2 100 m/s, finns andra med, bara den första träffen jag fick på Google :)

Skickat från mobilen, ber om ursäkt för eventuella autocorrects :)
Det finns ju inga garantier för att den kronar under 100m/s dock. Kan lika gärna vara lite över. Tanken är ju att den ska vara godkänd för vsaf's CQB regler.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vilken Tokyo marui bör jag välja?

Inlägg av ohman »

Tja, om den inte cronar som den ska så är det bara att reklamera. Då möter den inte specifikation, men de finns också co2 med 95 ms, dock brukar det avrundas till 100 ms i vissa beskrivningar.

Skickat från mobilen, ber om ursäkt för eventuella autocorrects :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar