Första AK'N

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
sigma

Första AK'N

Inlägg av sigma »

Hej , Vilken AK47/74 rekommenderar ni som första AK? Ska helst finnas på Vapenbutiken eller Airsoftbutiken!
Mvh Sigma

ministry

Re: Första AK'N

Inlägg av ministry »

http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=11329

Full Steel Dboys. Bästa serien bland lågpris-kalashnikov. Jag fattar inte att de säljer den till det ringa priset- att den inte sålts än är gudaintervention. Snabba på innan jag bestämmer mig för att jag behöver en till :)
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Om jag inte missat AK-gurun Skepparns åsikt så ligger Cyma jävligt hett till.

Welle

Inlägg av Welle »

Ta den härifrån istället;
http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... oyi_1.html

1400 med UPS frakt hem till dörren, ingen tull o moms då det är inom EU

Cyma /dboys= hugget som stucket, båda går skitbra, Cyma har lite finare finnish.
Lite finare, lite bättre

ministry

Inlägg av ministry »

Nej, Dboys Full Steel har klart bättre extern kvalitet än Cyma. Cyma är något hetare internt, och definitivt bättre än "vanliga" Dboys AK, det vill säga "Full Metal". Men Full Steel-serien är i en klass för sig vad gäller klonade AKs...

Den Welle länkar är alltså Full Metal och inte Full Steel, miles apart. 1750 för en Dboys Full Steel inom Sverige är ett fantastiskt pris (billigare än vissa RK-0X-S från Taiwangun till och med, när de väl finns i lager).

Brukar säga att vad gäller klonade AKs gäller följande i vapen för pengarna:

Full Steel Dboys > Cyma
Cyma > Full metal Dboys
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Welle

Inlägg av Welle »

måhända, men det är en rätt liten skilnad, internt är det i princip samma prylar. det vet jag.

Dessa bössor är en av det mest prisvärda bössor som finns kanske, hållbarhetsmässigt, internt och externt.
köp nån av de tre ovan nämner och man blir lika nöjd

(fast jag personligen tycker Cymas är snyggare...)
Lite finare, lite bättre

TingelingHippie

Inlägg av TingelingHippie »

Jag har en http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... -cm_1.html och den har rullat på perfect för mig. Har haft den i ett år och den e aldrig öppnad o inte ens bytt pipa eller gummi och den håller fortfarande stadiga 130ms, skjuter långt som fan och har sjuk from med 11.1 lipo ( har bara använt 11.1 i den)
Rekommenderas starkt!

sigma

Inlägg av sigma »

Vill helst beställa ifrån någon åf i sverige :)

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Det som skiljer internt är att Cyma kommer med en torquemotor som standard, Kalash kommer med en riktig skitmotor (om de inte nyligen ändrat). Kalash har XYT-kugg som standard i alla bössor vilket är bra, om cyma har det i VFC-klonerna vet jag inte, men i 046 satt det skräpkugg.

Externt tycker jag att en fullstål Kalash ser och känns lite bättre än en Cyma, vilken som ser mest RS ut vet jag inte.
Jobbar på Röda Stjärnan

Namboy

Inlägg av Namboy »

Om du vill ha den absolut snyggaste "AK'n" på marknaden kan jag inget annat än rekommendera Real Swords Type-56 (den kinesiska AK'n)! Har lånat en sådan i snart en månad och den ser fruktansvärt vacker ut samt känns riktigt j*vla fin att bara hålla i.
Sedan att den går som en klocka är ett stort plus. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

Skriv svar