Några funderingar kring batterier, laddare och magasin.
Några funderingar kring batterier, laddare och magasin.
Håller på att ta mina första steg in i denna hobby och känner mig lätt snurrig. Står i begrepp att köpa mina första prylar för att komma igång men är lite osäker på det här med batterier och batteriladdare... Eller, jag har ingen j@#%a aning helt enkelt. Någon som kan ge mig några enkla råd kring val av batterier och laddare? Vad ska jag tänka på?
Och magasin. Vad har ni för synpunkter kring low-, mid- och high cap magasin? Jag förstår skillnaden mellan dem men vet inte vad jag ska välja.
Tacksam för svar.
Och magasin. Vad har ni för synpunkter kring low-, mid- och high cap magasin? Jag förstår skillnaden mellan dem men vet inte vad jag ska välja.
Tacksam för svar.
Re: Några funderingar kring batterier, laddare och magasin.
Jag börjar lite.
Lipo och mid cap tycker jag är det som gäller.
Lipo och mid cap tycker jag är det som gäller.
Batterier: 11.1V Lipo
Laddare: iMax B6
Magasin: Midcaps
Vilka batterier du ska ha beror helt på vilken bössa det är du har/tänker skaffa.
Laddare: iMax B6
Magasin: Midcaps
Vilka batterier du ska ha beror helt på vilken bössa det är du har/tänker skaffa.
Bössan jag tänkt skaffa är en Jing Gong G3. Den levereras original med ett 8,4 V 1100 mAh NiMH batteri. Som jag förstått går det att få plats med ett ganska stort batteri i kolven på den. Vad är fördelarna/nackdelarna med NiMH alt. LiPo?
Beträffande magasin verkar inte JG tillverka midcap magasin till G3, men som jag förstått går det att använda Classic Army G3 magasin till den.
Beträffande magasin verkar inte JG tillverka midcap magasin till G3, men som jag förstått går det att använda Classic Army G3 magasin till den.
Vi kan säga så här utan att gå in för djupt: Skit i NiMH. LiPo är bättre på precis exakt allt.
Mycket bra formulerat Gwlyddyn
Ok, tusen tack, då säger vi LiPo. Ju högre mAH desto bättre? Vad har antalet V för betydelse? Kan jag köra t ex 11,1 V även om originalbatteriet är 8,4 V? I övrigt antar jag att det bara är att leta rätt på ett som är samma storlek och har samma kontakt.
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Skickat från min C6903 via Tapatalk
-
Så stort som möjligt som får plats. Kontakter går att löda om, välj en du är bekväm med (t ex Deans).
Mina affärsredovisningar: https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... 21&t=41799
Tror att du ska nöja dig med 7,4v.
11,1 sliter rätt mycket på bössan.
11,1 sliter rätt mycket på bössan.
Desto mer mAH du har desto mer kan du skjuta innan batteriet måste laddas.
Som xmah86 skrev så är det bättre med ett 7.4V LiPo med den bössan.
Som xmah86 skrev så är det bättre med ett 7.4V LiPo med den bössan.