Pistol i kvalite sökes, Tokyo Marui för runt 3000kr?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
MRZ999

Pistol i kvalite sökes, Tokyo Marui för runt 3000kr?

Inlägg av MRZ999 »

Hej,
har hängt på sidan en tid och fick tillslut sådant sug att jag också vill vara med! :) Är ute efter något som verkligen känns häftigt att hålla i och skjuta med (blowback!). :)

Har tänkt skjuta tavlor på 10-20 meter. Dock har jag stora krav. Vill inte att pistolen ska vara plastig utan ha vikt och känsla. Har tittat åt Tokyo Marui på www.tacticalstore.se men jag blir så osäker när jag väl ska slå till. Var så nära att beställa en Tokyo Marui HK 45, men när det stod att den var i plast blev jag osäker.

Jag har en luftpistol, HW 40. Den är ju en rätt seriös och träffar där man siktar. Men den är inte så kul om man säger så... :)

Hoppas på era råd!
Med vänlig hälsning
Z

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Pistol i kvalite sökes, Tokyo Marui för runt 3000kr?

Inlägg av Twist »

Finns det inte kolsyrepistoler i metall med blowback som skjuter 4,5 mm bly? Det är inte en retorisk fråga, jag vet faktiskt inte. Ska du skjuta på tavla så är ju det överlägset bäst i så fall.

Annars verkar Hi-Capa (TM och kompatibler) vara populära "raceguns" bland dem som kör praktiskt skytte med airsofts. Jag har en KJW, TM-kopia, som är CO2-driven och i helmetall. Den kickar bra och träffar där man siktar. Sen finns det veritabla massor med magwells, siktesbaser, tumstöd, ramar, mantlar, pipor, hopuper osv osv för att bygga rena tävlingspistoler som har, får man gissa, bra prestanda och precision, iaf på kortare avstånd. Det verkar vara lite av en djungel men kolla in forumsdelen om pistoler under "Vapen" så finns det en del att läsa.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar