Vad är rekommenderad m/s/fps?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Vad är rekommenderad m/s/fps för dem flesta spel fälten?

Jag har Ca 87 m/s (285FPS) på min WE GBB G17 som är koverterad till en karbin.

kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av kawa »

Beror på var du spelar, det är säkerhetsavstånd 100m/s och uppåt.
bra memes

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Maercosh »

Läs den gröna tabellen: http://www.grimsas.se/oppna/regler.html

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av BlackGoat »

100m/s med 0.20 , 1Joule anslagsenergi. Det räcker på alla fält egentligen.
Kan spela överallt, behöver inte tänka på avstånd etc.
Jag har kört så i flera år med mina karbiner utan att vara i direkt underläge.
Hop-up och en slät pipa är det viktigaste, inte utgångshastighet.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Några tidigare på en annan tråd sa att min inte kommer funka bra till utomhus utan mer CQC... jag äger 2 magasin som hålller 25 bbs, har ingen sidearm eller hear i övrigt.
BlackGoat skrev:100m/s med 0.20 , 1Joule anslagsenergi. Det räcker på alla fält egentligen.
Kan spela överallt, behöver inte tänka på avstånd etc.
Jag har kört så i flera år med mina karbiner utan att vara i direkt underläge.
Hop-up och en slät pipa är det viktigaste, inte utgångshastighet.

//BG

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Maercosh »

Handlar inte om din utgångshastighet utan att du faktist ska nå fram till dina motståndare med någorlunda precision. Om du jämför en gbb pistol med en AEG-karbin kommer du att märka skillnaden. Sätt upp en papperbit eller dyligt i skogen och se hur långt ifrån du kan vara och ändå träffa, då får du din träffsäkra range.
En bössa med 70m/s kan träffa motståndaren lika bra som någon med 150m/s, det handlar om hopup och bra luft-tätning.

Btw, sluta använda citat alternativt läs citat.reglerna. Admins brukar klaga på det ;)

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Jag hittar ingen tråd för citat regler... det är väl praktisk att nämna citatet så man kan lätt se vem man skriver till?

Isåfall så kanske jag kan lära mig avståndet och sikta högre ju längre bort om jag blir bra på det.
Maercosh skrev:Handlar inte om din utgångshastighet utan att du faktist ska nå fram till dina motståndare med någorlunda precision. Om du jämför en gbb pistol med en AEG-karbin kommer du att märka skillnaden. Sätt upp en papperbit eller dyligt i skogen och se hur långt ifrån du kan vara och ändå träffa, då får du din träffsäkra range.
En bössa med 70m/s kan träffa motståndaren lika bra som någon med 150m/s, det handlar om hopup och bra luft-tätning.

Btw, sluta använda citat alternativt läs citat.reglerna. Admins brukar klaga på det ;)

kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av kawa »

Det är även förbjudet att citera inlägget direkt ovanför sitt, eftersom det är underförstått att det är föregående inlägget man syftar till om man inte skriver något annat. I undantagsfall kan det dock vara nödvändigt att citera en eller flera små delar av ett långt inlägg för att tydliggöra vilken eller vilka delar av inlägget det är man svarar på.
Forumets regler
bra memes

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av BlackGoat »

En GBB konverterad till karbin ger den ju ingen mer prestanda än en vanlig pistol dock.
Visst att det går att få dom att prestera bättre men jämfört med ex en AEG i skogen så ligger du i underläge direkt.

Tror du kommer ha roligare om du köper dig valfri AEG från ex taiwangun/gunfire och använder pistolen som sidearm istället.

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Jag är bara intresserad av milsim egentligen, jag gillar inte AEG då dem inte har någon blowback eller funktionel bolt catch.

Skriv svar