Vad är rekommenderad m/s/fps?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Vander
Inlägg: 42
Blev medlem: tis jul 22, 2014 1:14 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Vander »

Det finns flera sorters AEG med blowback. De verkar kosta mer än vanligt, dock, fast du kan ju satsa på en G36C; http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... -ebb-30439

Den ska tydligen också medföra en viss rekyl.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Den låter så tråkig, ja, jag är noga med vilket äkta erfarenhet jag söker, gemfört med ett gas driver vapen. Det må vara mångfalt billigare att inte behöva köpa gas men jag tror det är värd det för erfarenheten.

Vander
Inlägg: 42
Blev medlem: tis jul 22, 2014 1:14 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Vander »

Ja, each to their own, som man brukar säga. Kom bara ihåg att det också blir svårt att använda gasdrivet i annan säsong än sen vår/sommar/tidig höst.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Ja, på vintern så kanske man köra inomhus, men jag har inte äns testat ett spel ännu så jag vet inte äns om airsoft är något jag vill göra men jag iallafall testa :)

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av 700mb »

Jag ska vara ärlig eftersom du låter en aning naiv. Det du har nu är en pistol, varken mer eller mindre oavsett hur mycket plast du fäster dit. Jag förstår att realism är viktigt men du kommer inte komma långt med en pistol vid en utemiljö. Det finns riktiga gasvapen att köpa som funkar bättre vid en utemiljö men du får du vara beredd att spendera en del pengar på vapen plus magasin.

Om det du är verkligen intresserad utav Milsim så behöver du en stadig grund genom vanliga söndagsapel och mindre spel innan du ger dig ut på ett riktigt Milsim. Det är stor skillnad ifrån småspel där man har nära till reservdelar och bil och Milsim där man är ute i flera timmar. Ditt huvud vapen ska alltså hålla oavsett du gör ute i skogen och fortfarande prestera, vilket eldriva gevär oftast gör då dessa är driftsäkra.

Din karbin funkar säkert bra inomhus , men om du ska ge dig ut får du skaffa dig något mer gediget annars är jag rädd att du kommer bli utklassad.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Ärliga svar är vad jag söker, att höra vad andra erfarna spelarna säger prima. Det är flera som sagt att min G17 inte kommer funka så bra ute, men jag har redan spenderat mycket pengar på den så det är onödigt att köpa ett Gas Gevär bara för det. Jag tänker ge den en chans, om den är urkass så får jag väl komma på en annan plan därifrån.

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av Maercosh »

Jag hade gjort såhär, på skogspel skulle jag köpa en AEG för 2000lappen, ha som medium-lång range vapen, använda g17 utan kitet som secondary.
Och kitet skulle jag använda när jag kommer till ex en inomhusanläggning, då kan det nog vara jäkligt kul med en gbb och träffsäkerheten från en AEG kommer du inte behöva eftersom det är så korta avstånd.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av emanueljuandavid »

Jag får se om mitt vapen kommer duga eller inte, jag kanske inte kommer ha samma precision som andra spelare, men har åtminstone ett realistiskt utseendemässigt och funktionellt vapen. Då menar jag när magasinet är slut t.ex så stannar "bolt catchen" bakåt såsom på en riktig och kräver att man behöver dra fram den manuellt eller trycka ner slide releasen, eller i detta fall med karbin kitet "bolt releasen". Och så har den blowback som simulerar rekyl.

kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av kawa »

Du kan få bra aegs för 1500, cyma fungerar jättebra direkt ur lådan och är billiga. Om du vill ha lite mer realism så finns alltid aegs med elektrisk blow-back eller gbb bössor. Dem kommer kosta en slant mer men det kan det vara värt om du vill ha en.
bra memes

bobo
Inlägg: 58
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:10 pm

Re: Vad är rekommenderad m/s/fps?

Inlägg av bobo »

Har spelat i så många år, och så många olika trimklasser.
Och min ärliga åsikt är att cqb trim funkar jämt i alla lägen, en bra pipa, hop hus å ett vettigt gummi räcker gott å väl.
Sen slipper man allt gnäll om säk avstånd :lol:

Skriv svar