M14 uppgraderings tips?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gekkwaldz
Inlägg: 7
Blev medlem: sön apr 03, 2016 5:01 pm

M14 uppgraderings tips?

Inlägg av Gekkwaldz »

Hejsan har en Cyma m14 som ja tänkte uppgradera lite och använda som semi/auto sniper Dock behöver ja tips på va ja ska byta
om de räcker köpa en madbull tightbore pipa och en m150 fjäder? dock undrar ja då om man kanske borde byta motor om den klarar av dra fjädern?

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: M14 uppgraderings tips?

Inlägg av Wiggen »

Nu jobbar du lite baklänges, börja med hop-up och gummi, täta allt och sedan kolla på ny pipa. Dessa två uppgraderingar kan ge väldigt bra resultat.
Tycker du fortfarande att du saknar räckvidd kan det vara idé att kolla på ny fjäder, tänk dock på att cyma ofta går ganska hårt ur lådan.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: M14 uppgraderings tips?

Inlägg av Gwlyddyn »

Värt att kolla så du inte passerar "semi"-gränsen på 158.5 m/s många arrangörer använder. 150-fjäder och tät bössa lär hamna en bra bit över gränsen.

Gekkwaldz
Inlägg: 7
Blev medlem: sön apr 03, 2016 5:01 pm

Re: M14 uppgraderings tips?

Inlägg av Gekkwaldz »

äre inta värt byta åtminstonde då till en 130 fjäder då den skjuter 105 meter med 0.20? då jag hade isf tänkt köra me tyngre kulor än 0.25 och va bör ja köpa för hopup gummi har ju hört att maple ska va bra men hur hårt gummi? samt vet nån va ja kan fåtag i lowcaps till m14 cyma 032



Tack i förhand och för svaren :D

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: M14 uppgraderings tips?

Inlägg av 700mb »

Vad har du för fjäder i nu? Ifall den skjuter under det den ska borde du i första hand täta så ingen luft läcker ur. Vad är målet med bössan, DMR eller eftersom du verkar vilja chrona ganska högt :)


Mag ska vara bra har jag hört http://www.airsoftsupplydrop.co.uk/stor ... x-set.html

Gekkwaldz
Inlägg: 7
Blev medlem: sön apr 03, 2016 5:01 pm

Re: M14 uppgraderings tips?

Inlägg av Gekkwaldz »

Inte chronoa högt men vill få den skjuta riktigt långt och lite hårdare =) sitter just nu orginal fjäder i den har inte gjort nånting me den förtillfället köpte den som första airsoftbössa sen har den bara legat nu har ja bestämt mig lite att göra den till min semi/auto sniper och då schysst att du linka sida till mags =) men ja söker lowcaps typ 60 - 90 för kunna använda det vi milism spel osv =)

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: M14 uppgraderings tips?

Inlägg av 700mb »

Det låter som en DMR i mina ögon ;)

Läs den otroliga DMR holy grail tråden, den har några år på nacken men principen är samma speciellt när det gäller cylinder och kompressions delar. Hopen kan du undersöka R-hop vilket är det bästa men måste göras själv.

http://www.airsoftsniperforum.com/43-lo ... r-aeg.html

Skriv svar