Tips vid immande skyddsglasögon
Tips vid immande skyddsglasögon
Hej!
Detta vet säkert många om redan, men tänkte komma med ett litet tips.
Sist jag spelade airsoft var det lite som att spela i Londondimma med gråstarr.
Kort och gott, mina skyddsglas immade igen, hela tiden.
Här följer en liten huskur som faktiskt fungerade!
1. Rengör skyddsglasen noga och torka med microfiber eller vad du nu har hemma. (Ej papper!)
2. Tvätta dina händer noga.
3. Ta schampo, (Fruktis i detta fall.) smeta ut ungefär en stor ärta värt av schampo på insidan av vardera glas med ditt finger.
4. Låt stå 20-40 min.
5. Använd ett rent material som ej skrapar, jag använde några bomulls-pad, och polera glasen tills de ser helt rena ut.
Schampot skapar en tunn tunn hinna på dina glas.
I schampot finns en aktiv substans som bryter ytspänningen, vilket gör att imman inte får fäste på glasen.
Gör gärna ett före- och eftertest.
Var som natt och dag på mina skyddsglas från 101 INC.
Vänliga hälsningar
Johan
Detta vet säkert många om redan, men tänkte komma med ett litet tips.
Sist jag spelade airsoft var det lite som att spela i Londondimma med gråstarr.
Kort och gott, mina skyddsglas immade igen, hela tiden.
Här följer en liten huskur som faktiskt fungerade!
1. Rengör skyddsglasen noga och torka med microfiber eller vad du nu har hemma. (Ej papper!)
2. Tvätta dina händer noga.
3. Ta schampo, (Fruktis i detta fall.) smeta ut ungefär en stor ärta värt av schampo på insidan av vardera glas med ditt finger.
4. Låt stå 20-40 min.
5. Använd ett rent material som ej skrapar, jag använde några bomulls-pad, och polera glasen tills de ser helt rena ut.
Schampot skapar en tunn tunn hinna på dina glas.
I schampot finns en aktiv substans som bryter ytspänningen, vilket gör att imman inte får fäste på glasen.
Gör gärna ett före- och eftertest.
Var som natt och dag på mina skyddsglas från 101 INC.
Vänliga hälsningar
Johan
Your ass is grass and I have the weed-wacker.
Re: Tips vid immande skyddsglasögon
Ska definitivt testas. Återkommer med resultat 
Edit: Hade slut på schampo så det blev tvål istället, lät det bara stå i 10 - 15 minuter innan jag torkade av skiten med bomullspads. Funkade utmärkt
Kör med balaclava och glasögonen brukar imma igen efter bara något andetag eller två utan imskydd, nu kan jag inte få dem att imma hur mycket jag än flåsar. Bäst av allt är att nu luktar glasögonen gott också. Tack för tipset 

Edit: Hade slut på schampo så det blev tvål istället, lät det bara stå i 10 - 15 minuter innan jag torkade av skiten med bomullspads. Funkade utmärkt

Det är ett gammalt, men fungerande trick, tyvärr hjälper det inte alla av oss med improblem, och metoden lider av samma problem som professionella imm skydds medel som fogtech. Jag tillhör kategorin som inte kan använda nätgoggles utan att imma dem, och för mycket imma leder till glasögon ytan blir vågig/mättad av fukt, och tillhör ni den kategorin är det bästa rådet goggles med dubbellins (så kallad thermal lins) och borttagen skumgummi filter osv. Själv gå jag till extrem overkill med custom moddade goggles med dubbla 25mm fäktar och thermal dubbellins (mm), det fungerar mycket bra.
This space intentionally left blank
-
Har provat ute på fält och det fungerar inte alls, kan funka för vissa.
-
Har aldrig fått några medel att funka heller.
Men i min åsikt är det mycket på hur glasögonen är formade sitter som påverkar samt från person till person.
Jag kör oftast med Oakley M-frames (samma Force recon mm använder/använde) som är vinklade lite uppåt och släpper ut mycket ånga som inte fastnar.
Lite dyra men def värt det.
Men i min åsikt är det mycket på hur glasögonen är formade sitter som påverkar samt från person till person.
Jag kör oftast med Oakley M-frames (samma Force recon mm använder/använde) som är vinklade lite uppåt och släpper ut mycket ånga som inte fastnar.
Lite dyra men def värt det.
-
M-Frame är inte full skydd blir mer ventilationer, såna som Locust kan imma ordentligt för mig vid mera fuktig, regniga dagar. Annars helt okej vid varmare väder.
-
Har aldrig haft några problem med dom. Körde aggresiv spelstil CQB med dom 2-3 ggr i veckan i tre år, inte en enda kula slinkte in trots att man tillät point blank skjutningar.
Så det ska inte vara något hinder att dom är mer öppna. Man nojjar ofta mer än vad man behöver.
Så det ska inte vara något hinder att dom är mer öppna. Man nojjar ofta mer än vad man behöver.
-
Grim Nyberg skrev:Har aldrig haft några problem med dom. Körde aggresiv spelstil CQB med dom 2-3 ggr i veckan i tre år, inte en enda kula slinkte in trots att man tillät point blank skjutningar.

Synd att detta inte fungerar för alla, men det fungerar bevisligen för många, vilket är bra, för det är både lätt och redigt mycket billigare än att köpa en massa anti-immprodukter. 

Your ass is grass and I have the weed-wacker.
...och även om det inte håller imman borta för alla så luktar ju glasögonen gott i alla fall
10/10 would use again.