Välkänt märke? samt kvalité

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hurzk
Inlägg: 16
Blev medlem: sön apr 03, 2016 9:10 pm

Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av Hurzk »

Tjenare! Heter Pontus och har tänkt börja med Airsoft.

Tänkte bara fråga här innan jag beställer mitt första vapen om ni känner till tillverkaren samt modellen. Om det är kvalité grejer eller nåt man skall hålla sig borta ifrån. Här kommer en länk:
http://gunfire.pl/product-eng-115220549 ... 1152205491

har ni några tips och saker att säga om dethär vapnet och märket hade det varit kanon! Tänker köpa till ett extra 8,4v 1600 rmha NimH(?) batteri samt 5 mid-cap magasin :)

Edit: vill bara tillägga att jag suttit otroligt många timmar och läst på om airsoft, vad som är bra och dåligt, vad man ska tänka på och allt vad det nu är. Och detta är ett vapen jag har fastnat för bland annat för den har stilen jag är ute efter, bra fps som passar dom flesta banorna (ej CQC(?) där gränsen brukar vara 320-350(?) och sen ligger i bra pris klass.
Det jag undrar mest över är om någon har erfarenhet om dethär märket. Alla tips o förslag är hjärtligt välkomna:)

Tack i förväg :)

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av Maercosh »

Denna är bättre och har samma utseende: http://gunfire.pl/product-eng-115220003 ... plica.html
Angående fps så får du med en cqb-fjäder till detta vapen som är lätt att byta till då den har Quick spring change(innebär att du inte behöver öppna gearboxen för att byta fjäder)

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av babymakerairsoft »

Välkänt är den nog inte men det dyker upp hel tiden nya och finns bra antal märke från asiatiska marknaden. Den är så pass billigt skulle det bli strul är det bara byta interna.

Stod 400fps det är ungefär 120ms CQB kör dem typ 100 eller under.

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av TwinkleDew »

Det där tror jag är gunfires eget märke. Borde väl vara liak bra som de flesta kinabössor i samma prisklass. Rätt bra med andra ord. Tänk mer på det externa än det interna, det interna vill man ändå byta ut efter ett tag.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Hurzk
Inlägg: 16
Blev medlem: sön apr 03, 2016 9:10 pm

Re: Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av Hurzk »

Okej tack för tipset men tar nog den jag kolla på först. Asså byter man ut det interna?
Kollat på ett annat vapen först som dock kosta 2800 utan batteri&laddare, men får nog börja med detta så man kan köpa till lite andra saker :)

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av Maercosh »

Ja du kommer att vilja byta ut det interna med tiden, du kommer alltid vilja förbättra ditt vapen. Det är därför man vill ha quick spring, för att kunna plocka isär gearboxen enklare och bara byta ut en del utan problem.

Hurzk
Inlägg: 16
Blev medlem: sön apr 03, 2016 9:10 pm

Re: Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av Hurzk »

Är helt ny på sånthär, men vad är det man vill förbättra? Vad jag fattat det som blir det väldigt strängt efter 410:ish FPS på dom flesta banor. Är det slitstyrka och hur fort vapnet skjuter man vill ändra då eller är det även fps?

Tack, mvh
Pontus :)

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av Maercosh »

FPS vill man oftast inte ändra, du vill förbättra airseal så att du får samma fps varje skott. Bättre hop för precision och motor/kuggar/batteri för att kunna skjuta snabbare med högre ROF

Hurzk
Inlägg: 16
Blev medlem: sön apr 03, 2016 9:10 pm

Re: Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av Hurzk »

Så i slutändan vill man ha bytt gearbox osv till förstärkta grejer? Som ska tåla libo(?) batteri på 11.1v? Och hop up är det som kulan slår emot innan den går iväg i pipan eller? Vilket bestämmer hur kulan snurrar om ja äg har förstått det rätt? :)

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Välkänt märke? samt kvalité

Inlägg av Maercosh »

Yes, i princip allt bör vara utbytt i en komplett bössa. 11.1LiPo vill du ha för att kunna skjuta snabbare. Även mosfet för att inte bränna kontakterna och även det ger bättre trigger response.
Hop up ger snurr på kulan så att den flyger uppåt, du kan göra olika mods och uppgraderingar för att få bättre hop

Skriv svar