Beställa Gasvapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Berrko
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:57 pm

Beställa Gasvapen

Inlägg av Berrko »

Vet inte riktigt vart jag skall lägga tråden men jag provar här.
För ca 10 år sedan beställde jag mycket från HK och nu har jag tänkt att göra det igen. Gasvapen skall vara lagliga nu men hur är det att tex beställa en GHK AK från Gunfire eller någon av HK butikerna med tanke på det som hänt i Paris och Belgien? Får man problem med speditionsfirmorna eller tullen?

Finns det någon Svensk ÅF som kan ta in den?

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Beställa Gasvapen

Inlägg av babymakerairsoft »

Bör inte vara problem, enda du kommer stöta på är tullen.

discorpia
Inlägg: 33
Blev medlem: fre mar 22, 2013 6:44 pm

Re: Beställa Gasvapen

Inlägg av discorpia »

Finns i praktiken ingen kopplingen mellan din postorderbeställning och det världspolitiska läget.

Skulle dom av någon anledning kontrollera paketet skulle de se att innehållet var en leksak/replika och ingenting som är värt deras tid eller uppmärksamhet.

Tar du in det via en svensk ÅF lär nog priset landa på det dubbla till slut (om du inte känner någon ÅF som är beredd att i princip göra jobbet gratis och dessutom undvika marginalpåslag på varan).

Som @babymakerairsoft säger så är det enda att ta i beaktning tull+införselavgift.
GBBR / PTWStyrelseledamot i SARSpelar i NCSMina Affärsredovisningar

Berrko
Inlägg: 4
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:57 pm

Re: Beställa Gasvapen

Inlägg av Berrko »

Tack för svaren!

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Beställa Gasvapen

Inlägg av babymakerairsoft »

köpa från GunFire är nog billigaste sättet sen slipper du tull/moms och annat babbel om du beställer från Asien/US. Blir billigare än att köpa i Sverige och verkar inte finnas någon butik som tar in något beställning.

Eskibro
Inlägg: 4
Blev medlem: tor sep 10, 2015 1:01 am

Re: Beställa Gasvapen

Inlägg av Eskibro »

Är tullen garanterad och hur mycket brukar det ligga på?

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Beställa Gasvapen

Inlägg av Erebus »

Alla airsoft vapen som jag har beställt utanför EU har det tillkommit tull och moms på.
Vad den har legat på har varierat lite beroende på vad shoppen satt värdet till och kommer inte ihåg vad det låg på.

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Beställa Gasvapen

Inlägg av Magne »

@Berrko..pm:a vilken bössa du funderar på så ska vi räkna på den, så har du något att jämföra med.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Beställa Gasvapen

Inlägg av babymakerairsoft »

Tullen är nästan iaf garanterad på allt. Nu har jag fått grejer som jag beställt från US, som jag har betalat tull och moms för, skickade dit igen för att fixa cerakote osv och det blev tull på det igen typ.

Beror mest på paket storlek och vart ifrån. Thailand 95% tull, HK 50/50 om det är gevärer och tyngre varor så ökar chansen typ 99%
eHobby och Redwolf 100% har alltid fått tull, speciellt om dem skickar med UPS vilket vapen brukar skickas med. Nu är det typ 1000+ totalt för produkt och frakt.

Eskibro
Inlägg: 4
Blev medlem: tor sep 10, 2015 1:01 am

Re: Beställa Gasvapen

Inlägg av Eskibro »

Så om jag skulle t.ex beställa en GHK AK74m från redwolf, ehobby eller wgcshop tullen + frakt blir dryga 1000kr?

edit: läste lite fel, +1000kr, så allt över. :P

Skriv svar